4 oktober 2011
Trådstartare
Jag här läst en hel del trådar om både turbon och vevhusventilationen men vill ändå presentera mitt case och hå svar på ett par frågor.
Detta har jag gjort.
Bytt olje fälla, alla "små" slangar (vacumslangar) nya rör/ slangar till och från olje fällan. Rengjort hålet ner i olje tråget.
Kollat om jag har en "flamfälla" hittade ingen.
Jag har inte bytt slang plast röret med isolering som går till olje fällan.
Rengjort i oljetråget.
Problem.
Allt funkade jätte bra när vevhusventilationen ver bytt. Sen gick en liten slang av vid turbon (Vakum?)
Då tryckte turbon ut en massa olja ut i stora torrt och la sig under kylaren och rann ut.
Lagade slangen och oljan försvann.
Men nu trycks det ut avgaser i oljestickans hål om man lättar på den.
Och den har tryckt ut lite till olja i turbon.
Turbon verkar fungera, (bra drag i bilen) men turbo nålen på instrumentbrädan står konstan rakt upp, avstängd tomgång max.
Var är det stopp? Kan vara? Tipps?
Innan jag sliter bort allt igen...
I oljetråget?
Isolerade plaströret?
Nån annanstan?
Nåt annat fel?
Bilen Volvo 855 t5 automat 1995 27000 mil
Mvh K