Jag betalade någonting på runt 3-3500kr för bakrutorna har jag för mig. Fram har jag ingen aning om. Men om man säger 3500 för dom du har nu så är ju 1000 för fram ungefär samma pris.
Ja det är ju vettigt för bak så då kanske 1000kr inte är farligt mycket för fram. Men iaf så ringde han mig idag och ville ha 1300 för jobbet. Så tackade nej då det var nyöppnat och jag inte har sätt någe annat jobb dom gjort så får ta och lämna in på nått annat ställe
Blir iaf tredje ljusaste graden som det stället hade så rätt mörkt blir det. Så ska iväg till någon skrot och skaffa mig två st rutor som man kan ha till bes
Kan göra en tråkig uppdatering nu! Bilen har börjat ticka... antar att det är nån lyftare eller nått som inte riktigt vill vara med, ska iaf ta av ventilkåpan och känna på dom.
Olja finns det i bilen det är Castrol 5-30 tror jag den heter. Förslag på vad jag bör kolla? Bilen känns även väldigt trött.
En bra sak är väl att jag har fått hem mina nya däck, men har ingen lust att byta när bilen ändå inte vill gå som den ska
Idag har jag besiktat bilen!! Hur gick det då? Jo det gick bra, otroligt nog. Fick bra att veta på att mina framdäck var dåliga sen va oljereturen från turbon lite oljig. Nya däck har jag liggandes så är bara att byta dom Sen boka jag tid för en felsökning, så den ska in på onsdag så då blire väl åå få veta vad jag ska skruva med i vinter! xD
Händer inte allt för mycket här men har haft bilen inne på Saab så dom kunde felsöka den. Felet visa sig vara trasigt grenrör, så kom inte tillräckligt med avgaser i i turbon eller vad dom nu sa. Men var därför den tappa laddtryck.
Händer inte allt för mycket här men har haft bilen inne på Saab så dom kunde felsöka den. Felet visa sig vara trasigt grenrör, så kom inte tillräckligt med avgaser i i turbon eller vad dom nu sa. Men var därför den tappa laddtryck.
Mvh Johan
Gött att du fick ordning på felet! Bara att sätta igång och meka nu då
Händer inte allt för mycket här men har haft bilen inne på Saab så dom kunde felsöka den. Felet visa sig vara trasigt grenrör, så kom inte tillräckligt med avgaser i i turbon eller vad dom nu sa. Men var därför den tappa laddtryck.
Mvh Johan
Gött att du fick ordning på felet! Bara att sätta igång och meka nu då
Japp, ska bara köpa mig en annan bil jag kan ha i vinter sen är det bara ställa av saaben och börja
Motivation: bättre flöde nu när bilen ändå är chippad, fattar du väl själv kwansa? När man ändå trimmat bilen och grenröret gått tycker iallafall jag att man heldre inhandlar ett extraktor än original!
Motivation: bättre flöde nu när bilen ändå är chippad, fattar du väl själv kwansa? När man ändå trimmat bilen och grenröret gått tycker iallafall jag att man heldre inhandlar ett extraktor än original!
med en sån pytte turbo som 15,16,19T så kan försämras spoolupen med x-rör samtidigt som toppeffekt kan bli högre. chippet är inte heller anpassat för x-rör
samt att det kan bli knepigt och rulla igen besiktningen med x-rör.
jag ser inga större fördelar med x-rör under 400hk förutom att man kan få uttag för EGT.
Senast redigerat av kwansa (16 september 2011)
Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Står rätt still här, men körde sönder en vattenslang på bilen så har bytt den nu och har även några andra som ska bytas i vinter. Lika bra att byta ut det mesta tycker jag.
Sen har jag även köpt mig en vinterkärra att åka runt med i vinter, vart en tråkig volvo 745:a. Så Saaben ställer jag nog av i slutet av månaden, sen är det bara börja skruva med det åå vänta in våren!