3455
Sök

Köpråd: Budget 150.000kr.

335 Inlägg
9 oktober 2011
Jag kollade ju först hos volvohandlare, märkesverkstäder..  men som du sade, såna jävla överpriser! Kollade på ett par st som hade stått i hallarna LÄNGE, och dom ville ändå ha en bra bit över 160k!
Till slut höll jag på att köpa en -08, 2.0 bensinare, kinetic utrustad (dvs ingen utrustning alls:P) hos en handlare.. Dagen innan jag ska fara dit och slutgiltigt bestämma mig så ser jag denna på blocket (privatperson)

Allt stämde, den var precis det jag ville ha! Pedant skött med alla kvitton kvar och i ett fruktansvärt bra skick..  med inte ens 4000 mil på mätaren (uttagen 200806) så hade tom nybilsgaranti i några dagar ;p
Handlade utan att tveka!

Så, rätt köpare av rätt bil, håll bara koll på dom saker som nämnts här ovan, köp inte den mest stylade och garanterat hårt körda bilen..  Bara man kikar blocket så finns det en hel del potentiella bilar!
(c30 ligger ju också i topp när det gäller problemfria bilar)

Köparens marknad just nu, kom ihåg det! wink

Lycka till oavsett vilken bil de nu blir wink

127 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
Det verkar ju i alla fall som att alla c30 (t5) ägare är väldigt nöjda med sina bilar? smile
Lutar helt klart mot en sådan som det ser ut nu tongue

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen

2 201 Inlägg
10 oktober 2011
Ut o prova olika bilar istället fäör att blint lita på andra. De gillar kanske en bil, men du gillar inte den osv osv

127 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
peter_1976 skrev:
Ut o prova olika bilar istället fäör att blint lita på andra. De gillar kanske en bil, men du gillar inte den osv osv

Självklart ska jag testköra den bil jag är intresserad av? Volvon har jag redan testkört, dock inte en med t5:a sad

Charlie Robin Von Olsen

ClubJDM
531 Inlägg
11 oktober 2011
Som någon sa en type-r eller kanske e focus rs?

127 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
Helst undviker jag ford, även om den må vara snabb och se frukstansvärt bra ut, så vill jag inte köpa ford för dem pengarna smile hehe...

Type R har jag inte tittat speciellt mycket på, den nya är absolut inget jag vill ha, den gamla dock är ganska fin och sägs ju vara bättre/snabbare? och snyggare för den delen...

Charlie Robin Von Olsen

2 400 Inlägg
11 oktober 2011
Jag har bilen för dig! En merca e55 amg smile Den är snabb, pålitlig, rolig, lyxig och sjukt säker. Jag hade utan tvekan köpt en sådan om jag hade 120-130k över

127 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
Som någon skrev, Type-R Civic.... någon som kört/ägt en sådan? för och nackdelar?
Dem verkar ju vara ganska billiga, 75-90tusen för 200hästar och fin design!

Charlie Robin Von Olsen

2 201 Inlägg
25 oktober 2011
olsen_swe skrev:
peter_1976 skrev:

Självklart ska jag testköra den bil jag är intresserad av? Volvon har jag redan testkört, dock inte en med t5:a sad

Ut o prova en type r. jag tror inte du blir missnöjd

Sök