3263
Sök

Avgasrör till 3"

20 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Tja! har en 745a gl från 87 som ja antar har 2" avgassystem på? ska ta bort bakre ljuddämparen på den och ersätta med rakt rör ist. min fråga är då ifall de finns nått rörövergång från (2" om de nu är det på den) till 3" direkt så man kan sätta ett 3" rör ist från där ljuddämparen satt till slutrör som ska va 3" också?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
1 november 2011
Original är väl 2,25" har ja för mig...

( min personliga åsikt nu, troligtvis många andras också ):

Sätt inte på rakt 3" istället för ljuddämparen. Dyngfult och det brölar så extremt mycket i onödan, b230 låter dessutom som nån traktormotor när man rycker ena dämparen sådär.

Lyd mitt råd och köp 2,5" istället, de ger både mer effekt och vettigare ljud.

Byt från katten och bakåt, sätt dit en enkel ordentlig 2,5" dämpare så blir ljudet mycket trevligare. Helst ska man ha annan katt också för att få finare ljud.

Iaf, svaret på din fråga: Ja det finns muffar/ övergångar, vet dock inte om de finns från 2/2,25-3", kika biltema så hittar du lite att välja mellan

20 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Bensinskallen skrev:

Sätt inte på rakt 3" istället för ljuddämparen. Dyngfult och det brölar så extremt mycket i onödan, b230 låter dessutom som nån traktormotor när man rycker ena dämparen sådär.

Byt från katten och bakåt, sätt dit en enkel ordentlig 2,5" dämpare så blir ljudet mycket trevligare. Helst ska man ha annan katt också för att få finare ljud.

Iaf, svaret på din fråga: Ja det finns muffar/ övergångar, vet dock inte om de finns från 2/2,25-3", kika biltema så hittar du lite att välja mellan

ja okej kanske låter för mycket då. men det räcker inte att ta bort bakre ljuddämparen och sätta 2,5" rör där ist för att byta enda från katten?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
1 november 2011
volvo240t5 skrev:
Bensinskallen skrev:

ja okej kanske låter för mycket då. men det räcker inte att ta bort bakre ljuddämparen och sätta 2,5" rör där ist för att byta enda från katten?

Jo visst går det, dock vet jag av erfarenhet att ju mer man byter av avgasröret ju bättre låter de. Helst ska du ha en enkel rejäl "sportdämpare" för att få rätt muller wink.

En polare röck bort sista dämparen och satte dit 2,5 och den lät inte så värst upphetsande, det blev något konstigt ljud, lite traktoraktigt. En annan bekant bytte allt från kat och bakåt till 2,5" med en enkel simonsdämpare precis vid utblåset och den lät perfekt wink

20 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
volvo240t5 skrev:
Bensinskallen skrev:

Jo visst går det, dock vet jag av erfarenhet att ju mer man byter av avgasröret ju bättre låter de. Helst ska du ha en enkel rejäl "sportdämpare" för att få rätt muller wink.

En polare röck bort sista dämparen och satte dit 2,5 och den lät inte så värst upphetsande, det blev något konstigt ljud, lite traktoraktigt. En annan bekant bytte allt från kat och bakåt till 2,5" med en enkel simonsdämpare precis vid utblåset och den lät perfekt wink

okej på de viset, är nämnligen en Vinterbil som jag inte vill lägga ut pengar på direkt utan bara få "fränare" mullrigare ljud från tongue

P o r s c h e
1 700 Inlägg
1 november 2011
Aha wink

Men ett par meter rör från biltema är ju inga stora pengar wink

20 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Aha wink

Men ett par meter rör från biltema är ju inga stora pengar wink

nee iofs får nog bli så ist big_smile tack för tipsen!

Sök