2998
Sök

Abs problem volvo 850 95a

3 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Hej behöver lite hjälp av någon som vet vad det kan va för fel när abs lampan lyser!!
Har haft bilen inlämnad på mekonomen och dom sa att det va kabelbrott höger fram och dom bytte kabel och tog bort alla fel koder!! Jag har bytt alla abs kontakter på bilen men lampan lyser ändå!!! så dom trodde att det va jordfel någon stans!! så nu vet jag ej vad jag ska göra så vore hjärtligt tacksam för hjälp!!
har hört att man kan koppla jordkabel från abs till jordkabel på oljetrycks lampan så släcks dom samtidigt!!
Tack på förhand

385 Inlägg
5 november 2011
låter som om det är en abs-styrenhet som gett upp, är inte ovanligt på 850. Men ett lätt sätt är åk till volvo be dom läsa felkoder och sedan ha realtids data på alla givarna och snurra hjulen och se om de olika givarna fungerar. Får dem rätt värden på givarna är det med stor sannolikhet en styrenhet.

Mvh

94 Inlägg
6 november 2011
Lånar tråden lite. Hur får man loss denna abs enheten??

90 Inlägg
6 november 2011
Har för mig att själva enheten sitter med 4 skruvar smile kommer dock inte ihåg om det är mm eller torx skruvar!

749 Inlägg
6 november 2011
larstattoo skrev:
Hej behöver lite hjälp av någon som vet vad det kan va för fel när abs lampan lyser!!
Har haft bilen inlämnad på mekonomen och dom sa att det va kabelbrott höger fram och dom bytte kabel och tog bort alla fel koder!! Jag har bytt alla abs kontakter på bilen men lampan lyser ändå!!! så dom trodde att det va jordfel någon stans!! så nu vet jag ej vad jag ska göra så vore hjärtligt tacksam för hjälp!!
har hört att man kan koppla jordkabel från abs till jordkabel på oljetrycks lampan så släcks dom samtidigt!!
Tack på förhand

Har du bytt alla ABS kontakter på bilen, varför då?

När tändes lampan igen efter reperationen då?
Det skulle också kunna vara en sprucken eller skadad ABS mätkrans som orsakar det, eller ett för stort luftgap mellan givare och mätkrans.
Kan även orsakas av glapp i hjullager.
Eller fel i kablestammen nånstans.
Senast redigerat av Bjornn (6 november 2011)

Sök