3242
Sök

Baspaket vilket är av dom ?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
19 november 2011
ekelund88 skrev:
framsystem är Hertz Energy ESK130 (från blekinge) audioson sr2 ? tror jag de hette till framsystemet inget dämpat (tycker inte det ska behövas för vardags lyssnande

och detta drivs av en kenwood 6051 helt okej grejer

Ja men då kan han ju enkelt prova att ställa in Tidskomp, helt suverän enhet ju!

2 656 Inlägg
19 november 2011
big-jepp skrev:
ekelund88 skrev:
framsystem är Hertz Energy ESK130 (från blekinge) audioson sr2 ? tror jag de hette till framsystemet inget dämpat (tycker inte det ska behövas för vardags lyssnande

spelar ingen roll om du har ställt in grejerna fel.. eller om lådan är fel..

lådan är somsagt från blekingebilradio och dom är väl försäljare av skiten så dom vet va de handlar om ? jag har hållt på med bilstereo sen jag började med bilar så ställa in ljud kan jag .

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
19 november 2011
ekelund88 skrev:
big-jepp skrev:
ekelund88 skrev:

lådan är somsagt från blekingebilradio och dom är väl försäljare av skiten så dom vet va de handlar om ? jag har hållt på med bilstereo sen jag började med bilar så ställa in ljud kan jag .

Nu kanske jag låter tjatig. Men har du ställt in Tidskomp ??

2 656 Inlägg
19 november 2011
Nitromast skrev:
ekelund88 skrev:
big-jepp skrev:

nje de har jag inte gjort har pillat lite på det men det blir ingen markant skillnad faktiskt

3 187 Inlägg
19 november 2011
ekelund88 skrev:
big-jepp skrev:
ekelund88 skrev:

lustigt att alla verkar tycka att den är bra eller iaf funkar, men du tycker den spelar "skit".. roll

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
19 november 2011
ekelund88 skrev:
Nitromast skrev:
ekelund88 skrev:

nje de har jag inte gjort har pillat lite på det men det blir ingen markant skillnad faktiskt

Det blir en betydlig skillnad med tidskomp tongue Om man ställer den rätt!

16 197 Inlägg
19 november 2011
ekelund88 skrev:
Nitromast skrev:
ekelund88 skrev:

ingen skillnad med tidskomp?    de e STOR skillnad om man ställer in de rätt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
19 november 2011
sen kan de ju vara så att den lådan dom räknat ut kanske inte funkar i just den bilen, bilakustik e inte lätt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

451 Inlägg
19 november 2011
Jhonn skrev:
http://www.brl.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=140RT10001DPKT2

Detta då ? verkar detta hyfsat ? smile

Tack för dom andra förslagen .

Det ser ut bra, har ingen erfarenhet av dessa JBL basar, men jag har två JBL GT-5 12" (serien under) och dom spelar riktigt bra för pengarna.

Slutsteget är bra, och basarna får gott om effekt. Se bara till att ha bra strömförsörjning till det och minst 35mm² kablar.
Senast redigerat av Landstrom (19 november 2011)

3 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Landstrom skrev:
Jhonn skrev:
http://www.brl.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=140RT10001DPKT2

Detta då ? verkar detta hyfsat ? smile

Tack för dom andra förslagen .

Det ser ut bra, har ingen erfarenhet av dessa JBL basar, men jag har två JBL GT-5 12" (serien under) och dom spelar riktigt bra för pengarna.

Slutsteget är bra, och basarna får gott om effekt. Se bara till att ha bra strömförsörjning till det och minst 35mm² kablar.

okej . de fick bli de paketet. ja kablar har ja . smile

Jag har 35mm2 men har även 51mm2 . vilket blir lämpligast ? känns som de det säger sig själv wink

451 Inlägg
21 november 2011
Jo, kör på det grövsta.

376 Inlägg
21 november 2011
evilaudio skrev:
ekelund88 skrev:
Nitromast skrev:

ingen skillnad med tidskomp?    de e STOR skillnad om man ställer in de rätt.

Jag kan ju säga som såhär.. Om jag måste välja, så har jag hellre tidskomp än eq.
Däremot så är det inte lätt att ställa in. Det är inget man bara kan pilla lite på.
Man måste veta vad man gör, och alla högtalare måste spela tillsammans.
Läs på så mycket du kan, och åk till någon som kan hjälpa dig i början, sen ska du se att du kommer ändra åsikt.
smile

Sök