2819
Sök

Mitsubishi Eclipse GS 92 vägrar att starta...

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
4 december 2011
Trådstartare
Hej!

Precis fått ihop bilen sen kopplingsbytet, men när jag skulle ta en provtur så vägrade bilen att starta..
Startmotorn går fint, men tändstiften får ingen gnista. Och är inte hundra på att den får soppa.

Det enda jag har rört är att jag har kopplat ur och tillbaka minuspolen från batteriet. Dock har jag hört att ett relä har "tickat" (slagit av och på) relativt fort när jag kopplade i batteriet en gång när bilen var "Uppställd"

Någon som kan ha någon aning om vad problemet kan vara??
Jag är inte alls motorkunnig på det sättet..

Mvh Joachim

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
Visst är det den som skickar pulser??
Om det är den så vet jag inte hur jag ska testa den, grannen säger att den skickar pulser väldigt fort. Och då hinner ju inte mätinstrumentet visa något...

4 Inlägg
7 december 2011
Du kan prova byta ut de först och främst så vet du att den e ny och så fall bilen dtannar nån gång så är det möjligt vis inte den.
Eftersom den e vid växellådan då kan de vara den till stor del för det är där du har varit annars får du kolla hela tänd systrmet. Kablar kamaxelgivare svänghjulsgivare fördelarlock stift omvandlaren säkringen. Förresten är du hundra på att inte kablen eller säkringen har gott vid batteriet den lilla raden med däkringar kolla under den för den kan ha knäckts eller gott sönder.

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Vänta, nu gör du mig osäker? Vart sitter den? Sitter inte den uppe på kamaxeln?
Vad gör vevaxelgivaren?

Tänker du på de tre säkringarna som sitter på rad? De är hela.

DEVIL
1 171 Inlägg
7 december 2011
Joxson skrev:
Vänta, nu gör du mig osäker? Vart sitter den? Sitter inte den uppe på kamaxeln?
Vad gör vevaxelgivaren?

Tänker du på de tre säkringarna som sitter på rad? De är hela.

Skulle också säga att du skulle kolla vevaxelgivaren, vilket även är billigt att byta, kostar 100kr på en skrot smile

bmw m power

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Finns det något annat namn på den delen?
Hittar inget om jag söker på vevaxelgivare...

Evo raggare
386 Inlägg
7 december 2011
Hade liknande problem på min GTi. Det var databoxen som hade gett upp, vanligt fel på dom äldre mitsus. Ett annat fel kan även vara tändkablarna. Kolla om soppapumpen funkar som den ska också!

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Databoxen... Hmm!

Känner soppalukt från avgasröret när man försöker starta, så får soppa...

4 Inlägg
8 december 2011
Prova byta vevaxelgivare flrst funkar inte de så kolla kamaxelgivare sitter högst uppe vid kamaxlen det är den som är lite rund vid insugs sidan

Sök