Jag förstår TS poäng mycket väl, bes-gubben hittar något han stör sig på, kan vara tonade rutor på fel halva av bilen, hög bullernivå pga "tufft" avgassystem eller vad du vill. Han låser sig så inihelvete på detta att han missar andra allvarliga brister som gör bilen rent trafikfarlig, för nej en bil med en rejäl 4" "fartcan" är inte trafikfarligare än andra, snarare tvärtom då den lättare uppmärksammas av t.ex fotgängare pga den högre ljudnivån, att det sedan är störande med ett onödigt brölande avgassystem kan jag helt hålla med om. Men om nu besgubben blir så sur över det brölande avgassystemet att han missar att två av fyra bromsrör är slut så har han ju gjort fel eller hur? Hur många genomsnittliga bilägare har själva kunnande och möjlighet att själva ta en titt under bilen ett par gånger om året vad gäller rost, bromsrör, drivaxeldamasker etc etc. Självklart är alla ansvariga för sina fordon men bilprovningen är ju trots allt den sista utposten som ska sortera bort trafikfarliga bilar, om de misslyckas med det pga att de hänger upp sig på mer ovidkommande saker som felaktigt tonade rutor och brölande avgassystem så är det ju helt på sin plats med lite gnäll, även om gnället kanske med fördel borde framföras till chefen på besiktningsstationen hellre än på ett bilforum även om kanske en och annan som läser tråden vaknar upp lite... Jag vill iaf inte möta en gammal rutten bonnraggar740 som saknar bromsar pga att besgubben tyckte att det raka röret väsnades för mycket och låste sig så förbannat på just den saken att han missade att samtliga bromsrör var slut...
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!