2421
Sök

Portat eller inte

RED LIGHT´S
554 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
tjena som rubriken säger så undra jag hur jag ska göra med min baslåda... baslådan ska sitta i min 240 och skulle vilja dra en port genom skidluckan MEN basarna är rekomenderad att spela i sluten låda.. (KENWOOD KFC W112s). det ska vara 2st i samma låda. eller ska jag köra på sluten låda? vill ha mkt bas då det är typ de bästa ja vet:D kom gärna med svar för tänkte börja lite i helgen:)

MVH Frippe

6 851 Inlägg
8 december 2011
70L/2basar i sluten låda till de basarna är rekomenderat..Mycke bas så har du valt fel basar. De spelar ok. för sitt pris, men vill du ha mycke bas så är det fel om du inte har ett herrejösses steg.

RED LIGHT´S
554 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
70L/2basar i sluten låda till de basarna är rekomenderat..Mycke bas så har du valt fel basar. De spelar ok. för sitt pris, men vill du ha mycke bas så är det fel om du inte har ett herrejösses steg.

vet att det kanske inte är SUPER basar men får man in någon bas i hytten med sluten..? med öppen skidlucka då tongue

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
8 december 2011
turbo_shit skrev:
TT-Avant skrev:

vet att det kanske inte är SUPER basar men får man in någon bas i hytten med sluten..? med öppen skidlucka då tongue

Bygg lådan såpass att sidorna tätar mot ryggstödet. Med andra ord, se till att baslådan spelar enbart in genom skidluckan o inte ut i bagageutrymmet!

21 761 Inlägg
8 december 2011
Montera basarna "framåt" och vinklade mot varandra så att båda blir riktade mot skidluckan, sedan sätter du en ram runt baffeln som tätar mot ryggstödet så att inte ljudet kan åka bakåt i skuffen. På så sätt ska trycket hamna i kupen istället för att åka runt i skuffen och orsaka en massa skrammel i baklucka+nummerplåt. smile

RED LIGHT´S
554 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Nitromast skrev:
turbo_shit skrev:
TT-Avant skrev:

Bygg lådan såpass att sidorna tätar mot ryggstödet. Med andra ord, se till att baslådan spelar enbart in genom skidluckan o inte ut i bagageutrymmet!

täta med isolering runt kanske oxå? roll

RED LIGHT´S
554 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Montera basarna "framåt" och vinklade mot varandra så att båda blir riktade mot skidluckan, sedan sätter du en ram runt baffeln som tätar mot ryggstödet så att inte ljudet kan åka bakåt i skuffen. På så sätt ska trycket hamna i kupen istället för att åka runt i skuffen och orsaka en massa skrammel i baklucka+nummerplåt. smile

okej:) får se hur det blir:) täta med issolering? funka de?

3 187 Inlägg
8 december 2011
turbo_shit skrev:
Drönirettab skrev:

okej:) får se hur det blir:) täta med issolering? funka de?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/739194_g4v60b.jpg

något sådant borde fungera. sen tätar du som sagt mellan ryggstädet och lådan.

hoppas inte chriZtoffer här på garaget tar illa upp att jag lånade bilden av honom wink
Senast redigerat av big-jepp (8 december 2011)

RED LIGHT´S
554 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
såg inte så svårt ut smile blir en sådan då kanske big_smile

RED LIGHT´S
554 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
hur nära varandra kan jag sätta basarna? smile så de inte blir miss ljud eller något smile kan inte så mkt så förklara gärna för en rooki wink

3 187 Inlägg
8 december 2011
turbo_shit skrev:
hur nära varandra kan jag sätta basarna? smile så de inte blir miss ljud eller något smile kan inte så mkt så förklara gärna för en rooki wink

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … album=4449

där har du lite mer bilder.
kolla med christoffer van han säger han har mer koll på detta än mig och brukar hjälpa till om man frågar något wink annars vet nog även drönirettab även detta.

21 761 Inlägg
8 december 2011
Jag har själv inte gjort en sån där montering, men ChriZtoffer borde kunna ge råd om "minsta lämpliga" avstånd mellan basarna. Det där sättet att montera kallas för "corner loading" och ger lite extra knuff i ljudet. smile

3 187 Inlägg
8 december 2011
Drönirettab skrev:
Jag har själv inte gjort en sån där montering, men ChriZtoffer borde kunna ge råd om "minsta lämpliga" avstånd mellan basarna. Det där sättet att montera kallas för "corner loading" och ger lite extra knuff i ljudet. smile

jag antog att det var en sådan låda du menade innan?

21 761 Inlägg
9 december 2011
Japp, det var en sån. smile

RED LIGHT´S
554 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
tänkte bara säga att jag har byggt en sådan nu och hoppas de spelar på bra smile

Sök