2935
Sök

Dieselspridare trasig på Audi

22 november 2010
Trådstartare
Har en Audi A4 Avant 2.0 TDI Quattro -07
Förra veckan så dog bilen på motorvägen när min fru körde in mot stan.
Hon blev stående på en hal motorväg med våran 14veckors bäbis /%"¤/(%!&¤
Till saken och mer info som jag hoppas få lite hjälp och åsikter om, från proffs och andra med liknande erfarenheter:

Någon form av kortslutning (elfel) gjorde att en spridare havererade.
I felsökningen så sa man på Möller bil att jag är även tvungen att byta de andra 3 som påvisade något felmeddelande i felsökningen.
För detta lilla ingrepp så vill Möller bil ha 40.000.-!!!!
Ja ni hörde rätt, varken försäkring täcker då maskinfel bara täcker upptill 10.000mil eller någon garanti.
Vagnskadegarantin gick ut i april i år.

Står helt handfallen och vet inte hur jag ska lösa detta!?!?
Kan jag få detta att på något sätt vara ett fel som jag inte ska betala, kan man köpa dessa någonstans där dem inte kostar lika mycket som här i svedala?
Modellbeteckning för spridaren är 03G130073TX.
Har hittat på nätet men allt blir bara så bökigt...

Snälla....hjälp mig!!

1 319 Inlägg
22 november 2010
Whaaat!? lägg en timme på att läsa sen lägger du 1 timme på att byta själv.

_----------'

23 november 2010
Trådstartare
Något tips på var, har suttit framför datorn 24/7 sen i onsdags med att leta dessa delar samt annat junk=)

283 Inlägg
23 november 2010
Det sitter pumpinsprutare som är delvis elektriskt styrda på din bil o dom ligger runt 7500:- / st. Grejen är att pajar en så bryter motorstyrdonet helt o bilen går inte att starta. Därför brukar man byta alla 4 när man har grejerna av, för risken är ofta stor att dom andra är på väg att gå när en gjort det. Dom ska sen mätas in med indikatorklocka mot en vipparm för att dom ska pumpa vid rätt tillfälle. När man byter dom byter man även kabelpaketet som går till alla insprutare. Detta är inget man gör i en handvändning, och att priset blir så högt beror på dyra reservdelar först o främst men också att det tar sin lilla tid att byta dom. Det är inga delar du chansar på att köpa begagnade eller liknande i min mening.

1 319 Inlägg
23 november 2010
Paddee636 skrev:
Det sitter pumpinsprutare som är delvis elektriskt styrda på din bil o dom ligger runt 7500:- / st. Grejen är att pajar en så bryter motorstyrdonet helt o bilen går inte att starta. Därför brukar man byta alla 4 när man har grejerna av, för risken är ofta stor att dom andra är på väg att gå när en gjort det. Dom ska sen mätas in med indikatorklocka mot en vipparm för att dom ska pumpa vid rätt tillfälle. När man byter dom byter man även kabelpaketet som går till alla insprutare. Detta är inget man gör i en handvändning, och att priset blir så högt beror på dyra reservdelar först o främst men också att det tar sin lilla tid att byta dom. Det är inga delar du chansar på att köpa begagnade eller liknande i min mening.

yikes
Senast redigerat av sleepyoh (23 november 2010)

_----------'

23 november 2010
Trådstartare
Hoppet är det sista som aldrig innihelvete ger sig....men får väl betala och se glad ut antar jag...
Har dock en kille som jobbar på Möller som kan göra detta vid sidan av, ska bara hitta delarna vilket är allt annat än lätt.
Hoppades på fler som råkat ut för liknande saker och att detta är något som kan kopplas till fel hos Audi.
Bilen är ju inte så gammal och vad jag har hört så ska dieseltraktorerna går bra många mil.
Men blir det fel så blir det....

*utvägarna börjar krympa=(

2 Inlägg
20 mars 2011
4ringstorulethemall skrev:
Hoppet är det sista som aldrig innihelvete ger sig....men får väl betala och se glad ut antar jag...
Har dock en kille som jobbar på Möller som kan göra detta vid sidan av, ska bara hitta delarna vilket är allt annat än lätt.
Hoppades på fler som råkat ut för liknande saker och att detta är något som kan kopplas till fel hos Audi.
Bilen är ju inte så gammal och vad jag har hört så ska dieseltraktorerna går bra många mil.
Men blir det fel så blir det....

*utvägarna börjar krympa=(

Suck, sitter med samma problem, tror jag ...sad

Hittade du nån lösning, eller blev det till att byta alla spridarna?

5 Inlägg
13 december 2011
Är det någon som har fått ersättning från audin för dåliga spridare om bilen har gått över 10'mil? Verkar vara en mycket frekvent problem under 2011.

64 Inlägg
15 december 2011
har också tror jag samma problem min dog i tisdag och kollad upp med datorn och fick samma felkod tog lös spridarna och skickade dom till mullers bil och dom skulle byta dom 1 hade gott sönder och dom bytte bara en på min så nu ska jag skruva ihop den och byta in den innan resten går tongue

Sök