3429
Sök

100% original VR6. Värde?

72 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Har kommit över ett otroligt exemplar av VR6an som jag nu börjar få lite kalla fötter inför försäljningen.

Det är en Golf VR6 Syncro -96 med Color Concept-paket. 100% original, alltid servad hos VAG, 9000 mil med svarta Recarostolar. Svart lack som fortfarande ser ny ut. Manuell låda. Inga mekaniska fel ö.h.t. Körd av ett äldre par sedan den var ny.

Finns det något värde i att behålla den? Är det ett blivande samlarobjekt? Vad är en sådan värd? Ska byta kopping på den nästa vecka så är den tipptopp sen.

847 Inlägg
15 december 2011
Personligen skulle jag behållt den o enbart tagit fram den på sommarn. Svårt att tänka mig att det blir ett samlarobjekt tyvärr. Det märks om 15-20 år hehe.

72 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Det är ju helt klart ett alternativ. Men jag har inte tiden till att entusiastsköta en sådan bil.

huh?
10 427 Inlägg
15 december 2011
Listpriset ligger mellan 25 000 - 30 000. Men tror helt klart på att det är en blivande samlarbil.
Och just att det är en Golf som många gillar skadar inte. Värre med priset, om du sätter ut
den för 40 000 så kommer den nästan in på prisnivån för VW Golf (IV) V6 4Motion i vanligt
bruksskick (som kanske inte berör samlare), men man bör väl vara realistisk. 35 000?  smile

72 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Hade precis ut den på blocket för det priset. Får hålla tummarna!

huh?
10 427 Inlägg
15 december 2011
Ashki skrev:
Hade precis ut den på blocket för det priset. Får hålla tummarna!

Hittade på annonsen nyss! Blev nästan lite sugen själv! cool

Borde gå att sälja rätt fort pga nuvarande årstiden smile

72 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Köp den. Bli nöjd.  Win-win! smile

2 656 Inlägg
15 december 2011
Ashki skrev:
Har kommit över ett otroligt exemplar av VR6an som jag nu börjar få lite kalla fötter inför försäljningen.

Det är en Golf VR6 Syncro -96 med Color Concept-paket. 100% original, alltid servad hos VAG, 9000 mil med svarta Recarostolar. Svart lack som fortfarande ser ny ut. Manuell låda. Inga mekaniska fel ö.h.t. Körd av ett äldre par sedan den var ny.

Finns det något värde i att behålla den? Är det ett blivande samlarobjekt? Vad är en sådan värd? Ska byta kopping på den nästa vecka så är den tipptopp sen.

hade ute min för 25 och det var knappt nån som ringde sjukligt svårsålda bilar

72 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
ekelund88 skrev:
Ashki skrev:

Svårsålda just eftersom de flesta är fyllda med massa skräp i form av ljudpaket, trim, sänkning och massor av annat skit. Vilket i de flesta fallen också tyvärr skriker ungdomskörd.
Om du kollar till marknaden, hur många vill ha en sådan amatörmeckad bil? Majoriteten vill ha en original, välskött och felfri.

Sagt från hjärtat. smile

1 433 Inlägg
15 december 2011
Ashki skrev:
ekelund88 skrev:
Ashki skrev:

Svårsålda just eftersom de flesta är fyllda med massa skräp i form av ljudpaket, trim, sänkning och massor av annat skit. Vilket i de flesta fallen också tyvärr skriker ungdomskörd.
Om du kollar till marknaden, hur många vill ha en sådan amatörmeckad bil? Majoriteten vill ha en original, välskött och felfri.

Sagt från hjärtat. smile

kanske är lättare att sälja den då för jag menar ungdommar vi ha en sådan bil som är lite piffad och fortfarande ganska billig smile jag menar finns många andra alternativ än just en syncro för nån som har lite cash och letar komfort orginal bilar!  ta mig inte fel hade jag inte sänkt så mkt cash i min hade jag köpt den där dirr!

72 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
SylvesterStallone skrev:
kanske är lättare att sälja den då för jag menar ungdommar vi ha en sådan bil som är lite piffad och fortfarande ganska billig smile jag menar finns många andra alternativ än just en syncro för nån som har lite cash och letar komfort orginal bilar!  ta mig inte fel hade jag inte sänkt så mkt cash i min hade jag köpt den där dirr!

Det du säger stämmer också! Men tyvärr spårar många ur alldeles för mycket, vilket resulterar i bonnigt resultat.
Men jag får helt enkelt hålla tummarna och se hur det går med den här! smile

8 883 Inlägg
15 december 2011
Låser och hänvisar till den klistrade värderingstråden.

Mvh
Hamilyon

Fotograf på tierpidag.se

Sök