3493
Sök

Volvo 945 B230FT 1992 stannar när jag kopplar ner och bromsar

95 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
#1
hejsan..

Jag har ett hjätte konstigt problem.
var ute och körde idag, låg i ca 70-80 och kom fram till ett röd lyse.
Skulle koppla för att få friläge, och bromsar ner.
bilen går ner så mycket i varv så bilen stannar.

när man ligger och kör och växlar så funkar den klockrent.
men så fort man kopplar ner och bromsar så dör bilen...

Spjällhuset e nytt, lmm är nytt, tomgångsmotorn e ny.

Fattar inte vad det kan vara för fel.

inga felkoder kommer....

Hoppas någon haft samma problem, för jag blir tokig.

Pim_Pim
23 december 2011
#2
Har du öppen dump ?

95 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
#3
nej jag har en återcirkulerande...

Smålänning
7 883 Inlägg
24 december 2011
#4
Original eller eftermarknads?

Kollat alla slangar?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

95 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
#5
det är inte orginal dumpen...
Vilka slangar brukar man kolla...

har alldrig gjort det.....

312 Inlägg
24 december 2011
#6
Testa att dra ut kontakten till lmm och se om det blir bättre.


95 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
#7
om tomgången går upp eller...
skulle du kunna förklara lite bättre tack...

312 Inlägg
24 december 2011
#8
volvo_owner skrev:
om tomgången går upp eller...
skulle du kunna förklara lite bättre tack...

Det som händer när du drar ut lmm är att motorn går på ett nödprogram med bestämda värden på bränsle mängden. Om motorn går bättre då så är det troliga att det är ett luftläckage nån stans efter lmm. Så kolla över alla slangar och rör


Smålänning
7 883 Inlägg
24 december 2011
#9
Kan vara dumpen som inte är känslig nog med ditt laddtryck och antingen inte öppnar alls eller för lite, då kan du få typ samma symptom som öppen dump.

Slangen du ska kolla är vacuumslangen till dumpen, och återcir. slangen.

Att sen kolla över alla andra vacuumslangar är ingen dum idé heller.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

95 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
#10
oki, ska ner till bilen nu, så jag får kolla det...
hur e bästa sättet att kolla slangarna...

Smålänning
7 883 Inlägg
24 december 2011
#11
Se så dom inte är skadade och att slangklämmorna är åtdragna.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

95 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
#12
oki, ska kolla det...
tack för alla svar.........

Godforsättning på er alla....

uppdate
har kollat alla slangar, inget som pyser någon stans..
Satte på mitt gamla spjällhus, lite bättre tomgång.
satte nya packningar i insug + spjällhus.
ska kolla vevhus slaggen, såg ut som det var lite där också....
Senast redigerat av volvo_owner (25 december 2011)


Sök