3042
Sök

Köpråd: Volvo s40 T4??

438 Inlägg
13 juli 2010
Dom rostar då faen överallt,farsan har en 01`a som är rostig lite här och var,huven,framskärmarna,trösklarna under plastlisten,bakskärmarna....
Sen är ju innerskärmarna ett skämt fram är det en stor glipa bakåt så det samlas mängder med skräp bakom,det var ett par kilo på bägge sidorna på farsans när jag tog lös framskärmarna för rostlagning,har sedan dess limmat fast dom med silikon och lagt tjockt rostskydd över..
Bägge hans bakre bromsrör har rostat av också dom ligger dumt i stensprutet så det rostar fortare

Forummoderator
10 576 Inlägg
13 juli 2010
tkd_rille skrev:
snackar du om fas1 där??

både fas1 och 2 ser i princip likadana ut. fjäderbenen skiljer sig en smula bara.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

132 Inlägg
13 juli 2010
men var det inte s40 2,0T bilar som byggdes om till JTCC bilar?? har för mig att det satt andra krängningshämmare i 2,0 mot t4 sedan så satt de även stötdämpare ifrån ölhins..
men visst de är då ingen klen konstruktion på bilar byggda ifrån ca 90 å framåt sedan att det kan hålla på strippen  är ju inte lika säker att att det håller vid vardagskörning. men den ända jag kan säga är att om du vill ha  s40 T4 så köp en det är trevliga bilar inga konstigheter å visst finns det rost men den ser du,,

Krom-fascisten
439 Inlägg
13 juli 2010
De är så trånga småbilar.. jag är för fet.. 850 är bättre.

939 Inlägg
6 januari 2012
Hm kan väll säga att sköter man sin bil som skit så blir den skit! har en 98 fas 1 å finns INGEN rost på DEN!!!

295 Inlägg
6 januari 2012
Är du sugen på en FAS1 T4 så hitta en utan rost och köp! min T4 med steg2 (finns bilder på den på min sida) var som en dröm. gick aldrig sönder en pryl och går att få snygga med små medel om man bara håller sig ifrån massa fula kjolpaket! 

Billiga som nettoläsk är dom just nu med så hitta en rostfri och slå till säger jag, övriga frågor hänvisar jag till torpis som vet mer om dessa bilar än volvo själva...

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

Sök