3461
Sök

Hjälp med batteri val

325 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
hej samlar ihopa till en rolig stereo till min cadillac som ska monteras snart.
Slutstegen är mutant Ascension1 som ska köras i 1 ohm 1500 watt och ett Ascension4 2x280 watt
Och förmodligen nått steg till på ca2x100 watt.
Tjocka sladar blir det överallt och har en ny 140a generator, största jag hitta som passa orgina fästena.
Skulle vilja ha råd på hur mycket batteri jag behöver och gärna tips på nått pris värt alternativ
Vill kunna spela en del och det lär ju befinna sig en hel del fulla mäniskor i bilen med sämmre omdömme.
Är tacksam för hjälp, är inte mitt område alls

21 761 Inlägg
28 januari 2012
För att kunna utnyttja stegen så mycket som möjligt så är ett extra batteri att rekommendera. Lämplig storlek på det främre batteriet kan man ha olika uppfattning om, men personligen brukar jag ge rådet att sätta så stort som får plats på batterihyllan.

Biltemas batterier kan anses som prisvärda om man kollar vad folk skriver, fast det finns även en del som tycker att de inte är bra. AGM-batterierna är förhållandevis billiga, dock tror jag inte att tillräckligt många använt dem för att kunna säga hur kvaliteten är. Banner Running Bull (AGM) brukar fungera bra till bilstereo enligt flera, Tudor High Tech (Exide Premium) fungerar också bra. smile

325 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Så om jag köper två tudo high tech på 100ah så ska jag klara mig med lite marginal?

21 761 Inlägg
28 januari 2012
Ja, det tycker jag. Den modellen tål en del stryk också, det är en fördel ifall man ibland står med motorn avslagen och dunkar på. smile

409 Inlägg
28 januari 2012
1 batteri per 1000W brukar vara en bra tumregel

Sök