3283
Sök

Ang 75 w xenon kit h7 passat -00

303 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
hej. köpte e tt xenonkit 75w h7 så när jag skulle installera de så var det en plus kabel (12v) en jord samt kontakterna till ballasterna.
sen var de 2 kablar till med flatstift (en svart och en vit)
antar att dessa ska gå till orginal kontakten på halogen kontakten men jag vet inte vilken som ska var?!

på orginalkontakten är de en gul och en brun.
ska alltså både den vita och svarta gå till båda lysena eller är det den svarta till ena och den vita till det andra lyset? isf vilken av brun eller gul ska den till då? fick ingen bruksanvisning eller de står inte på kablarna om de e plus minus eller nåt...

tacksam för snabb hjölp!

mvh

233 Inlägg
1 februari 2012
Hallå den kontakten ska den ena gå till jord och den andra till styrplus så den kan du sätta i original kontakten i din original kontakten är den gula plus och bruna till  jord. Så alltså.  Vit till gul. Svart till brun :-)
Senast redigerat av fredde_petermann (1 februari 2012)

Audi frälst

1 335 Inlägg
1 februari 2012
Jag gjorde som ovan beskrev och de är rätt. Men om de skulle va att de inte lyser då är det bara till att skifta på dem.

B5 #001

1 335 Inlägg
1 februari 2012
fredde_petermann skrev:
Hallå den kontakten ska den ena gå till jord och den andra till styrplus så den kan du sätta i original kontakten i din original kontakten är den gula plus och bruna till  jord. Så alltså.  Vit till gul. Svart till brun :-)

Fast du menade? röd -> gul        Svart -> Brun

B5 #001

13 Inlägg
3 februari 2012
om de är de samma xenonkit som jag har så är det ett relä med i kittet. Reläet tar då + - till spolen från bilens original kontakt. Spolen är inte polkänslig.. enkelt sagt de kvittar hur du vänder +-

233 Inlägg
4 februari 2012
F-Tar skrev:
fredde_petermann skrev:

Fast du menade? röd -> gul        Svart -> Brun

nej jag menade det jag skrev eftersom han hade dom färgerna

Audi frälst

Sök