3440
Sök

Tips på firma som kan "chippa" PS2!

LillNaisarn
8 februari 2007
Trådstartare
Jag söker efter ngn firma som kan Chippa mitt Playstation 2 Slim-edit,
då jag själv inte vill göra det så vore jag mycket tacksam för tips om ett företag/firma.

Tack på förhand

945 Inlägg
8 februari 2007
Var bor du?

4 571 Inlägg
8 februari 2007
*Flyttad

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
8 februari 2007

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

LillNaisarn
10 februari 2007
Trådstartare
xorox_88 skrev:
http://www.psxcare.com/

där haru

Dom tar 700kr för att chippa + skicka PS'et så njaaa... tänker inte lägga ut över 1000kr för chipp+chippning men tack iaf för tipset wink

Sir_x skrev:
Var bor du?

Överkalix, ligger 100mil norr om Stockholm eller 10mil norr om luleå smile
Senast redigerat av LillNaisarn (10 februari 2007)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 februari 2007
Itsfun kanske har chip?

wink kunde inte låta bli tongue

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

10 Inlägg
10 februari 2007
Dom tar 700kr för att chippa + skicka PS'et så njaaa... tänker inte lägga ut över 1000kr för chipp+chippning men tack iaf för tipset wink

Jag tror inte att du kommer undan mycket billigare. Vanliga ps2an är jobbig att chippa med alla jävla små ättriga lödpunkter och lasern som alltid går sönder förr eller senare, ps2 slim är ännu jävligare. Möjligtvis om det finns nån lokal snubbe där du bor som chippar privat så får du det nog billigare.

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar!

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
10 februari 2007
PS2 SLIM är ett riktigt stort jobb att chippa. Jag har sj sett när folk chippat såna, och de är ett ******** jobb..

Allt för den där jävla hatten!

LillNaisarn
10 februari 2007
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
PS2 SLIM är ett riktigt stort jobb att chippa. Jag har sj sett när folk chippat såna, och de är ett ******** jobb..

jo det kan tänkas att det ska vara det smile där av vill jag inte ens försöka på det, skulle sluta med en massa svordommar wink
linus skrev:

Jag tror inte att du kommer undan mycket billigare. Vanliga ps2an är jobbig att chippa med alla jävla små ättriga lödpunkter och lasern som alltid går sönder förr eller senare, ps2 slim är ännu jävligare. Möjligtvis om det finns nån lokal snubbe där du bor som chippar privat så får du det nog billigare.

njae inte så mkt billigare men för omkring 500kr går det att få, tyckte det var lite "dyrt" med tanke på att dom tar 800-900kr för Chippning+Chip, och ska ha 700kr för enbart chippning, nåååja inte så mkt att gråta över är väll att punga ut några hundra kr extra wink

Mäki skrev:
Itsfun kanske har chip?

wink kunde inte låta bli tongue

haha mäki det var ett smart tips varför tänkte jag inte på det wink wink wink hehe...

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
LillNaisarn
10 februari 2007
Trådstartare
BBAD skrev:
www.chipper.se

en annan sida

tackar & bockar för tipset får slänga iväg ett mail och höra pris uppgift för chippet jag har smile

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
10 februari 2007
LillNaisarn skrev:
BBAD skrev:
www.chipper.se

en annan sida

tackar & bockar för tipset får slänga iväg ett mail och höra pris uppgift för chippet jag har smile

ingen orsak

collexstyling.se
65 Inlägg
10 februari 2007

COLLEX Styling, Meguiars, Björns Bilinredning, Kicker, LM Konsult, Gummessons Billackering, D2 Racingsport

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 februari 2007
Det är inga hårdvarugrejjer dom ändrar så lödning is out of the question.
Det man gör är att man flashar om den bara. Man nedgraderar till version 1.50 (från 2.7 eller vad man nu har).
Finns massa guider på nätet, här är ett bra ställe som har massa grejjer till PSP, fusk, guider osv: http://www.psp-hacks.com/  (nej den är inte olaglig så ta inte bort länken snälla moderator. smile)
Kolla forumet där, sen har dom live chat där man kan fråga grejjer om man har stött på problem.

Du kan börja med att kolla vilket moderkort du har, har du nämligen fel (det som står i röda ringen) så kan du INTE nedgradera din PSP, den kommer inte funka sen isf.
http://z.about.com/d/psp/1/0/9/1/-/-/pspboardphoto.jpg
"If the code "IC1003" appears on the right (red circle on photo), your mother board is a TA-082. You WILL NOT be able to downgrade your psp and if u do u will completely fuck it up, ie it will become BRICKED (as useful as a brick).

Furthermore if you have Firmware 2.60 or 2.50 DO NOT Update to 2.71 as it is much SAFER to downgrade from lower Firmwares."

Alla firmwares finns på sidan där iaf (ja, det är lagligt fortfarande.). smile Lycka till!

LillNaisarn
12 februari 2007
Trådstartare
FL3JM skrev:
Det man gör är att man flashar om den bara. Man nedgraderar till version 1.50 (från 2.7 eller vad man nu har).
Finns massa guider på nätet, här är ett bra ställe som har massa grejjer till PSP, fusk, guider osv: http://www.psp-hacks.com/  (nej den är inte olaglig så ta inte bort länken snälla moderator. smile)
Kolla forumet där, sen har dom live chat där man kan fråga grejjer om man har stött på problem.

Du kan börja med att kolla vilket moderkort du har, har du nämligen fel (det som står i röda ringen) så kan du INTE nedgradera din PSP, den kommer inte funka sen isf.
"If the code "IC1003" appears on the right (red circle on photo), your mother board is a TA-082. You WILL NOT be able to downgrade your psp and if u do u will completely fuck it up, ie it will become BRICKED (as useful as a brick).

Furthermore if you have Firmware 2.60 or 2.50 DO NOT Update to 2.71 as it is much SAFER to downgrade from lower Firmwares."

Alla firmwares finns på sidan där iaf (ja, det är lagligt fortfarande.). smile Lycka till!

Menar du Modtec eller allmänt?
jag tänkte chippa för att kunna spela back-up och liknande smile , jo jag vet att man måste kolla på moderkortet (antar att det heter så) är inte så värst inne på sånt hära, är min bror som stått och förklarat för mig och man har fattat inte ett smack big_smile
Celica_colle skrev:
www.modtec.se

får kolla med dom imorgon smile tack för tipset

Tackar och bockar åt alla som hjälpt till på ett eller annat sätt

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
12 februari 2007
Modtec skickar sina till en annan firma som chippar dom så lika bra att skicka till en firma som utför det direkt billigare och snabbare smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

LillNaisarn
13 februari 2007
Trådstartare
BMTech skrev:
Modtec skickar sina till en annan firma som chippar dom så lika bra att skicka till en firma som utför det direkt billigare och snabbare smile

kommer nog att försöka hitta ngn vettig som kan göra det , annars får jag nog skicka in till företaget som tog 700kr.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
13 februari 2007
LillNaisarn skrev:
FL3JM skrev:

Menar du Modtec eller allmänt?
jag tänkte chippa för att kunna spela back-up och liknande smile , jo jag vet att man måste kolla på moderkortet (antar att det heter så) är inte så värst inne på sånt hära, är min bror som stått och förklarat för mig och man har fattat inte ett smack big_smile

Alltså... chippa = exakt det jag skrev åvan. Nu har vi klarat ut det. Bra.
Följer man guiderna på psp-hacks sidan så kan du lira nerladdade spel på din PSP. Du måste dock skaffa ett 1gb minne eller större till den, spelen tar ju rätt mycket plats.

Lycka till!

LillNaisarn
13 februari 2007
Trådstartare
jag pratar om PS2 och INTE PSP wink

Sök