3518
Sök

Hjälp/stöd till bygge av bilramp

27 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
Hej jag tänkte höra ifall det är någon som kanske skulle ha nå bra förslag på nå program eller annat som skulle kunna va till hjälp eller egna erfarenheter av folk som både kan svetsa och konstruera.

Det hela är nämligen så här att jag har ett projektarbete i skolan som då ska utformas under 100h och som ja då valt att konstruera en bilramp med hjälp av svets, jag har gått en grundkurs med gas svets för ca 3 eller 4 år sen och har nu valt att börja med en till grundkurs i svets för att få tillbaka kunskaperna inom det och har då nu fått börja med pinn svets vilket går bra också. men det hela är att ja är ute efter någon som man kanske kan bolla lite med uti hur man ska göra det stabilt, vad för material och vad för sorts svets ni skulle rekommendera att använda till ett sånt bygga och även kanske har nå idéer på i vilken ände man skulle kunna börja och sen lite annan hjälp smile.

Så detta är då anledningen till detta inlägget, så om någon skulle känna sig intresserad av att vara lite eller en del mer till hjälp så får ni gärna höra av er för har noll erfarenhet inom detta men det är något som ja känner att ja måste göra helt enkelt smile

Sök