3852
Sök

Hyra sportbil/lyxbil i Malmö?!?

2 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
Hjälp!
Tänkte hyra nån rolig bil (Porsche el dyl) i april då min styvfar fyller 60.
Men har ringt runt till en mängd hyrbilsfirmor i Malmö, det roligaste de kan erbjuda är Audi A6. Porsche finns, men endast i Stockholm.
Behöver tips/råd!! Vart kan jag vända mig?
Finns det privatpersoner som hyr ut?

/ Ola

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
9 februari 2012
En enkel sökning på google gav ett bra alternativ på ungefär 5 sek. Visserligen finns ingen Porsche, men väl Lambo och Ferrari - kan det duga?

http://www.gr8experience.com

/Mattias

2 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
Tack, men har kikat där redan.
Var först inne på just det där, köra en liten stund för mycket pengar i en riktigt häftig bil.
Men såg sen att vissa bilfirmor hyr ut tex Porsche som "vanlig" hyrbil. Då föll jag mer in på det spåret, att om man hyr en bil så kan han få köra ett helt dygn, vart han vill, utan någon som sitter bredvid och kollar så man kör lagom lugnt.
Problemet är, som sagt, att dessa bilfirmor endast hyr ut Porsche, Camaro osv i Stockholm. I Malmö är det endast vanliga bilar som gäller.
Så, det jag letar efter är företag eller personer som hyr ut en hyfsat (ingen Ferrari) fräck bil, i ett helt dygn, till en vettig slant. Någon??
Har hittat en firma som hyr ut en sprillans ny vit BMW X6 för 2000-2500/dygn. Står väl mellan den och nån cab just nu. (Ja, tanken är då att han ska få hyra en cab i sommar, inte i april. Är väl lite kyligt då kan tänkas.)
Senast redigerat av Martex (10 februari 2012)

188 Inlägg
10 februari 2012
Martex skrev:
Tack, men har kikat där redan.
Var först inne på just det där, köra en liten stund för mycket pengar i en riktigt häftig bil.
Men såg sen att vissa bilfirmor hyr ut tex Porsche som "vanlig" hyrbil. Då föll jag mer in på det spåret, att om man hyr en bil så kan han få köra ett helt dygn, vart han vill, utan någon som sitter bredvid och kollar så man kör lagom lugnt.
Problemet är, som sagt, att dessa bilfirmor endast hyr ut Porsche, Camaro osv i Stockholm. I Malmö är det endast vanliga bilar som gäller.
Så, det jag letar efter är företag eller personer som hyr ut en hyfsat (ingen Ferrari) fräck bil, i ett helt dygn, till en vettig slant. Någon??
Har hittat en firma som hyr ut en sprillans ny vit BMW X6 för 2000-2500/dygn. Står väl mellan den och nån cab just nu. (Ja, tanken är då att han ska få hyra en cab i sommar, inte i april. Är väl lite kyligt då kan tänkas.)

Hyr du dessa utav vanliga hyrfirmor så läs ordentligt om vad som står i ditt avtal, jag har hört att vissa har en självrisk på 100.000 tusen kr när det gäller lyx bilar.
Senast redigerat av Rapide (10 februari 2012)

Sök