3337
Sök

E30 från 4 till>5 bults

288 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Hej
Jag har en E30 touring ( 316 ) som har både skivbromsar fram och bak special?
Nu undrar jag hur man skulle kunna få 5 bults upphängning 5/120 ist för original 4/100.

Någon som vet en smidig lösning?

Är ganska nybörjare på detta så förklara gärna detaljrikt;)

Projekt Nissan PS13 Jesus On "Crack
1BROTHER7SISTERS - GARAGE

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
26 september 2011
Har du tur så kanske naven ifrån e36 passar, jag vet inte. Jag är ingen BMW-kille.
Men det är ända chansen du har tror jag.

Att byta nav är en LÅNG historia att beskriva i detalj, satt kanske tar det efter att ngn bekräftat att det funkar.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Bakaxel
2 Inlägg
9 februari 2012
hej gammal tråd men har du inte löst det så ta bakvagnen från e36 compact eller z3.fram tar du e36 fjäderben med nav bromsar och länkarmar.sen tar du e34 topplagringar passar direkt i e30 hålen  och en kapad e34 fjäder finns nog andra fjädrar som passar bättre men har inte kollat på det än.bakre länkarms bussningen bör bytas till excentrisk bussning för annars  kommer hjulen fram långt bak smile

78 Inlägg
9 februari 2012
saffran86 skrev:
hej gammal tråd men har du inte löst det så ta bakvagnen från e36 compact eller z3.fram tar du e36 fjäderben med nav bromsar och länkarmar.sen tar du e34 topplagringar passar direkt i e30 hålen  och en kapad e34 fjäder finns nog andra fjädrar som passar bättre men har inte kollat på det än.bakre länkarms bussningen bör bytas till excentrisk bussning för annars  kommer hjulen fram långt bak smile

Excentrisk bussning är ett måste men det blir inte tillräckligt ändå.

Är du riktigt snål så går det att borra om naven bak till 5x120.

288 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
krillian skrev:
saffran86 skrev:

Excentrisk bussning är ett måste men det blir inte tillräckligt ändå.

Är du riktigt snål så går det att borra om naven bak till 5x120.

Tack för svaren:) är ju så att jag har äkta m5 fälgar liggandes, så det vore trevligt att få på dom till sommaren.

Bakaxel
2 Inlägg
9 februari 2012
okej då får du bredda skärmarna lite tror jag. jag testade med e39 fälgar när jag skulle flytta bilen lite å det sticker ut rätt mycket.och då jag inte har rätt bussningar i länkarmen så kunde jag inte svänga fullt då tog skärmkanten i sad

288 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
saffran86 skrev:
okej då får du bredda skärmarna lite tror jag. jag testade med e39 fälgar när jag skulle flytta bilen lite å det sticker ut rätt mycket.och då jag inte har rätt bussningar i länkarmen så kunde jag inte svänga fullt då tog skärmkanten i sad

Hehe, inget ska va lätt. Då får väll vinkelslipen fram, gud va jobbit:P

78 Inlägg
10 februari 2012
Vilken bredd och et har m5 fälgarna?

Sök