3577
Sök

6`9or i hatthylla på 9000 CD? Går det överhuvudtaget?

34 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Skulle satt i 6`9orna nu..  Men när jag ska ta bort de gamla så upptäcker jag att det är plåt under hatthyllan. Och jag har inte lyckats fundera ut hur man får bort själva hatthyllan. Så är det någon som har tips eller så, så säg till mig... Funderade på o dra fram tigersågen först, emn sen såg jag att det fanns fästen. Så det måste sitta några skruvar där.. Så man kan få bort hela plåten. Fan det börjar bli tråkigt utan baksystem...

||Speedlimits Are For Pussies||

22 Inlägg
10 februari 2007
Har samma problem i min 9000, var på en Saab Verkstad och hörde och det var svinigt svårt, inget jag skulle klara själv. Jag skulle lämnat in den och få det gjort iaf, kom översens med killen där om 600 spänn, men efter det har jag ångrat mig och kör på orginalen.

Så vitt va jag vet är det svåprt att göra själv sålänge du inte är väldigt händig av dig:) Vilket jag inte är^^

"Jag körde på en lyktstolpe som jag inte blivit varse om, eftersom den skymdes av några människor..."

542 Inlägg
10 februari 2007
Sitter det inget original baksystem i 9000? Jag hade i så fall bytt dom elementen och satsat på en baslåda+slutsteg.

22 Inlägg
10 februari 2007
lmoberg skrev:
Sitter det inget original baksystem i 9000? Jag hade i så fall bytt dom elementen och satsat på en baslåda+slutsteg.

Jo det gör det, men dom är väldigt svåra att byta, jag har bestämt mig för att göra exakt så, Sätta in en låda ist.

"Jag körde på en lyktstolpe som jag inte blivit varse om, eftersom den skymdes av några människor..."

36 Inlägg
10 februari 2007
Satsa på GAS 6.5tums med separat diskant i 9000 CD dem passar och låter mycket bra.

"Varför låta en motor suga, när man kan våldta den med en turbo?"

6 851 Inlägg
10 februari 2007
Bak i CD om man skall ha baslåda är det inte att rekomendera något i hatthyllan. De hål som finns där blåste det så mycke luft igenom så man kunde torka håret när basen pumpade på..hehe (nja,men nästan) iaf. i min ZD.

Har man ingen baslåda, eller basarna vända framåt genom skidluckan så kan man sätta som org. 6" (har jag för mej).
Skall man sätta 6x9" så får man föra en addapter för detta.
Senast redigerat av TT-Avant (10 februari 2007)

med lem
1 925 Inlägg
14 februari 2007
massa konstigt snack här ? var borta hos henne igår o vi satte in dom hur fint som helst,,,i mitten på hyllan som i vilken bil som helst

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

6 851 Inlägg
14 februari 2007
_fillan_ skrev:
massa konstigt snack här ? var borta hos henne igår o vi satte in dom hur fint som helst,,,i mitten på hyllan som i vilken bil som helst

Jo men vill man ha bättre stereoljud även baktill så skall de inte plaseras in mot mitten. Så det är inte massa konstigt snack.
Lika så skall man ha en baslåda baktill så bör man ej heller ha högtalare i hatthyllan..

1 585 Inlägg
14 februari 2007
men nu är det ju så att man kanske inte är ute efter bara basen. Inte så kul att bara höra bas ljud direkt:P... vissta att 6,9orna inte spelar så mycket diskant men dom spelar ju iallfall lite:P.. plus att orginal högtalarna orkar inte ett skit dom går söder direkt.

6 851 Inlägg
14 februari 2007
Jolle87 skrev:
men nu är det ju så att man kanske inte är ute efter bara basen. Inte så kul att bara höra bas ljud direkt:P... vissta att 6,9orna inte spelar så mycket diskant men dom spelar ju iallfall lite:P.. plus att orginal högtalarna orkar inte ett skit dom går söder direkt.

Är det någorlunda rätt inställt så skall man inte behöva direkt några bakhögtalare. Iaf. inte några i större storlek, kanske 4-5.25" där bak.
Sen är det så att basen i en 9000cd blir bättre om man vänder den bakåt ist. för framåt genom skidluckan och med detta så kommer man inte kunna ha några högtalare bak alls då de kommer tryckas sönder av basen.
(om man nu inte har en bandpass låda?)

Jag hade som ni kan se 3x12" kicker basar baktill och kan säga så att det spelade bra, men ändå inget baksystem. Satt man bak så hörde man mycke tydligt ljudet från framhögtalarna
och "inte bara bas" som många tycks tro.
Senast redigerat av TT-Avant (14 februari 2007)

1 585 Inlägg
14 februari 2007
okey jo det är sant som du säger men jag hör nästan bara bas ljudet i min bil man hör inte mycket diskant ändå har jag mer diskant än bas på stereon.. men som du säger det räcker med ett par 5.25 i dörrarna där bak eller nått. och ett bra framsystem..

Sök