2546
Sök

Billjud for Dummies?

Racebo
420 Inlägg
8 februari 2012
Hedde skrev:
Racebo skrev:
Vad jag har hört så mår/funkar grejerna mkt bättre om du kopplar ditt ett extra batteri.
Och att Optima batterierna börjar gå neråt i kvalitet. (menar då att om du ska satsa på ett bra batteri så är inte Optima batterierna riktigt bra längre).

Detta är vad jag har hört iaf.

Att Optima skulle blivit sämre stämmer inte. Dock så är det ju som vanligt så att många tycker annat "fungerar i princip lika bra" vilket är relativt beroende på vad man har för krav och vill betala. Finns alltid grejer som är "nästan lika bra" för mindre pengar. Men Optimabatterierna är bra, allt annat är osanning. De som har dåliga erfarenheter har inte skött laddning etc på korrekt vis. Har kört Optima sedan mina första bilstereobyggen i mitten på 90-talet och de har aldrig svikit! smile

Mvh Mattias

Okej, jag fick höra det ifrån grabbarna på Uppsala Bil Radio men det är från person till person vad man tycker är bra eller inte bra! Men som jag sa "det va det jag hade hört" så det kan både vara rätt eller fel smile

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

2 914 Inlägg
10 februari 2012
http://www.youtube.com/watch?v=p82xRzCr-lc

kan vara värt att titta på

7 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
Tack för alla svaren! Jag körde med ett batteri som tydligen ska ladda upp sig snabbt och det verkar funka skitbra. Problemet är att första dagen körde jag med halv effekt på steget och då sköt jag ut bakrutan, Åkte och bytte den och sänkte till kvarts effekt. Två dar senare skjuter jag rutan igen tongue Är det någon som vet var man får tag i en plexieglasbakruta till en Volvo 855 -96 så hade det vart guld! xD

3 187 Inlägg
16 februari 2012
Nalle90 skrev:
Tack för alla svaren! Jag körde med ett batteri som tydligen ska ladda upp sig snabbt och det verkar funka skitbra. Problemet är att första dagen körde jag med halv effekt på steget och då sköt jag ut bakrutan, Åkte och bytte den och sänkte till kvarts effekt. Två dar senare skjuter jag rutan igen tongue Är det någon som vet var man får tag i en plexieglasbakruta till en Volvo 855 -96 så hade det vart guld! xD

inte för att gnälla, men med dom grejerna du har så smäller man inte bakrutor. finns dom som spelar bra mycket högre här inne och rutorna håller hur bra som hellst.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 februari 2012
Och snabbuppladdande batteri? Tjaa, isåfall så är det ett lågkapacitets, annars så är det ju generatorn som avgör hur snabbt batteriet laddas upp. Däremot så kan det nog vara ett batteri som är snabbt på att lämna strömmen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 februari 2012
Nalle90 skrev:

Bästa jag hört idag.. såg du smurfar också? wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
16 februari 2012
Klarade sig dina bältessträckare och din airbag?

De har annars en förmåga att ge upp innan rutorna i Volvo 850 tongue

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Sök