3161
Sök

Projekt isbil - Volvo 745

24 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Fnul skrev:
ser bra ut hasse smile

Tack daniel! blire åka nå sjö i veckan kanske vi kommer! big_smile

937 Inlägg
13 februari 2012
slapptask019 skrev:
RallyAlle skrev:
Vilken tur ja fick syn på den då! smile roligt dedär med sugmotorer big_smile

Aahvisst, de e ja tacksam för! big_smile Fruktansvärt kul dedär med sugmotorer wink

Kalasgasarn skrev:
slapptask019 skrev:
c
Blev inte bilen alls någe rappare upp i varv med extraktorn?

jo visst men den va död under 3000 varv man va tvungen att ligga över 4-5 hela tiden smile

Jasså, den här motorn lägger vi på 2000 varv så börjar han gå rent o från 3000 eller nåt börjar han dra riktigt fint smile

okej ja det låter ju fint smile hur många hk mot innan skulle du tro att det är nu? bara för att vara lite nyfiken vad kosta det å få toppen portat å annat ungeför? smile

24 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Lade ut 1500kr på toppen men då fick vi den täthetskontrollerad vid ventiler o det genom vakuumsugning, sen justerade han in kammen och det var inkl. lashcaps och ventilspelsbrickorna!

249 Inlägg
13 februari 2012
slapptask019 skrev:
Fnul skrev:
ser bra ut hasse smile

Tack daniel! blire åka nå sjö i veckan kanske vi kommer! big_smile

det blir det allt ska du se wink

Vrålplåg
45 Inlägg
13 februari 2012
roligt att någon gör något seriöst av något så oseriöst som en isbil. lycka till smile

Kränghäng i dalsäng!

937 Inlägg
13 februari 2012
slapptask019 skrev:
Lade ut 1500kr på toppen men då fick vi den täthetskontrollerad vid ventiler o det genom vakuumsugning, sen justerade han in kammen och det var inkl. lashcaps och ventilspelsbrickorna!

åfan i mina öron låter det billigt big_smile

24 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
BlackFlash skrev:
roligt att någon gör något seriöst av något så oseriöst som en isbil. lycka till smile

Tack! roligt att höra big_smile

490 Inlägg
13 februari 2012
vart kör ni i örebro?

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383

24 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
pellepervert skrev:
vart kör ni i örebro?

Logsjön utanför fjugesta samt lången utanför närkes kil mestadels...

70 Inlägg
13 februari 2012
Får du nå fart pån? Våren är ju snart här, de blir inge isåka för dig wink

24 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
AiRB0x skrev:

Bilen är väldigt klar för isen, ska justeras in lite med lambamätare ute på isen på lördag / söndag.

70 Inlägg
13 februari 2012
slapptask019 skrev:
AiRB0x skrev:

Bilen är väldigt klar för isen, ska justeras in lite med lambamätare ute på isen på lördag / söndag.

Gött! Behöver du stolar fortfarande? Ska sälja opeln i helgen så dom är till salu nu. 200:- så är dom dina
Senast redigerat av AiRB0x (13 februari 2012)

192 Inlägg
16 februari 2012
roligt att höra att du blev nöjd med min fs280 trim kam smile jag skulle oxå vilja få tag på nån som kan porta topp så där billigt. dock inge bonde portningen tongue

24 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
mumifix skrev:
roligt att höra att du blev nöjd med min fs280 trim kam smile jag skulle oxå vilja få tag på nån som kan porta topp så där billigt. dock inge bonde portningen tongue

Finns rätt så många här runt i kring som är duktiga, så de borde inte vara några problem att hitta smile Däremot så undrar jag hur du gjorde för att få rätt ventilspel? Var tvungen att gå upp till 2,5 lascaps då de inte fanns några ventilspelsbrickor som var tillräckligt tjocka för att få det bra tongue

192 Inlägg
16 februari 2012
slapptask019 skrev:
mumifix skrev:

Finns rätt så många här runt i kring som är duktiga, så de borde inte vara några problem att hitta smile Däremot så undrar jag hur du gjorde för att få rätt ventilspel? Var tvungen att gå upp till 2,5 lascaps då de inte fanns några ventilspelsbrickor som var tillräckligt tjocka för att få det bra tongue

jag fick rätt ventilspel. men jag fick köpa dom största ventilspelsbrickor som dom hade nere på bildelsnetto här i hallsberg plus dom där lascaps som jag skicka med smile

192 Inlägg
16 februari 2012
dom största var 33x450 Ventiljusteringsbricka. har fortfarande kvar dom här hemma. jag ringde och fråga eftersom jag var lite osäker på va dom mena med Lämpligt ventilspel 0.30-0.35. men tydligen så skulle det vara 30 på insug och 30 på utblås. eller 35 på in och 35 ut, tror jag fick till 35 på alla. men som sagt kommer inte ihåg riktigt va jag fick till smile

24 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
mumifix skrev:
dom största var 33x450 Ventiljusteringsbricka. har fortfarande kvar dom här hemma. jag ringde och fråga eftersom jag var lite osäker på va dom mena med Lämpligt ventilspel 0.30-0.35. men tydligen så skulle det vara 30 på insug och 30 på utblås. eller 35 på in och 35 ut, tror jag fick till 35 på alla. men som sagt kommer inte ihåg riktigt va jag fick till smile

Ajaa okej:P Gjorde så att ja gick upp i storlek på lashcapsen istället, de går ju de med tongue

192 Inlägg
16 februari 2012
slapptask019 skrev:
mumifix skrev:

Ajaa okej:P Gjorde så att ja gick upp i storlek på lashcapsen istället, de går ju de med tongue

ja visst de går det med tongue

937 Inlägg
16 februari 2012
måste skiva hehe, håller på att bygga en vinter bil av min 745a ja me, planad å portad topp kg7 kam extratorgrenrör och rensad inredning plus lättat svänghjul å svetsad bak axel wink

Sök