3388
Sök

Kylvätskemängd i SAAB B202i (Saab 900i 16v)

Smålänning
7 883 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Hur mycket Kylvätska ska det vara i B202i om den sitter i en 900? Ingen turbo, ingen A/C eller andra extraprylar. Tacksam för snabbt svar wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 februari 2007
man fyller upp till ungefär mitt i mellan max och min sträcket på expansionskärlet tongue Nä men de borde stå i intstrukstionsboken ?

Smålänning
7 883 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Xuri skrev:
man fyller upp till ungefär mitt i mellan max och min sträcket på expansionskärlet tongue Nä men de borde stå i intstrukstionsboken ?

Den är trasig wink Ser ut som förra ägaren tvättade den i batterisyra ungefär tongue Får väl kolla om det står på någon annan sida tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

11 Inlägg
16 februari 2007
Enligt Haynes "Gör-det-själv handbok" så ska det vara 10,0 liter i 900:an

Smålänning
7 883 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Tack för svaren! wink jag gjorde som så att jag öppnade luftnippeln, startade motorn och hällde på tills det var fullt.

Sök