kimme_94 skrev:
Rquired skrev:
kimme_94 skrev:
ja jag syftar på den
kommer den känna av att oljan är ny och inte lysa rött? den har ju några steg från noll, och nu lyser alla. eller måste man koppla in dator med program och nolla bort det?
Sen innan jag börjar kanske någon kan säga vart filtret sitter? och om de är normal mm hylsa eller specialsaker?
Nej serviceindikatorn känner inte av oljan överhuvudtaget den räknar endast ut när oljan borde vara mogen för byte utefter hur långt du kört sedan senaste service och hur du kört under tiden (Korta sträckor med låga varv eller har du piskat bilen på Autobahn?).
Efter en ny service får du nolla denna indikatorn manuellt, det känner inte bilen av själv.
hur nollar man indikatorn då?
märkte nu när jag åkte hem med den att den knappt lyste, slog lite runt om och då fick den fart men slocknade efter 5 sekunder, antar att det är glapp i någon sladd bakom? hur pilligt är det att rota sig in bakom?
Antingen låter du en verkstad göra jobbet, köper egen utrustning eller tillverkar den själv utefter dessa rader:
http://www.autopower.se/mekartips/mekar … p?dokid=59Jag vill dock betona hans varning, att själv pilla med elektronik i en bil kan få stora konsekvenser!
Att reparera en display som krånglar är dock enklare och att lossa mätarhuset är inte svårt, nu är jag inte säker på vilket problem du har men följande länk bör hjälpa dig en bra bit på vägen i alla fall:
http://www.autopower.se/mekartips/mekar … ?dokid=168Autopower kan vara bra att ha som BMW-ägare!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.