Billiga "coils" (TA-Technix, JOM o alla möjliga namn de hittar på) är just billiga, men kanske inte alltid bra. Jag har TA-Technix coils på min bruxis (Passat -96). Dämparna/fjädrarna är verkligen stenhårda. De är inställda på max höjd o bilen är ändå bra mycket lägre än original (4-5cm!). Dämpningen/fjädringen är stenhård. I helgen körde jag rätt fort på en lite "guppigare" länsväg som jag åkt flertalet gånger i samma fart med originaldämparna. Med original kände man när man "flög/flöt" över guppen, inte speciellt dramatiskt. Med de här stenhårda "coilsen" var jag på gränsen att åka av vägen, det var inte långt ifrån att bilen lättade. Jag betvivlar att väghållningen är bättre med dessa coils. Jag tror INTE att problemet ligger i de hårt satta dämparna utan snarare i de alldeles för hårda fjädrarna, gissar på att de behöver va så hårda för att bilen inte skall sjunka ihop för mycket vid "max-last". Mitt råd är att skippa dessa coils, visst bilen blir "låg o cool" men väghållningen är inte i klass med original. Har andra något dyrare coils på ingång (D2) o jag hoppas verkligen att de är betydligt bättre, vilket säljaren naturligtvis bedyrade...Är det samma skit med de så får de bli original, igen...Om man däremot kör lugnt o fint hela tiden så funkar de billiga coilsen helt OK, med undantag för fartgupp där man får krypa över. Skall du köra "sportigt" så är mitt råd att köpa andra, men som sagt skall du bara köra lugnt o fint så är de iaf bättre än helkassa original dämpare, men sportiga är de inte, mer än till utseendet.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure