4227
Sök

Hade tänkt byta sportbil, någon som har några tips?

36 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Jag har tänkt mig att jag ska byta ut min Mx5 till något annat. Funderar på en Porsche Boxter eller en Mercedes SLK eller kanske en Lotus Elise.

Jag undrar dock om det finns nån annan rolig sportbil i samma prisklass som de ovanstående som man bör fundera på.

mvh

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
10 mars 2012
Om du hade tänkt på en Lotus Elise så föreslår jag Opel Speedster (i princip samma bil som Elise) alternativt Turbo varianten om du vill ha mer krut, eller så importerar du en Vauxhall VX220/Turbo, samma bil som Speedster fast höger styrd, billiga som fan är dom nu big_smile Du kan få en Turbo variant för under 100k, finns även kompressor matade VX220 till bra pris, delarna är även billigare till Speedster/VX220 jämfört med Elise.

http://www.pistonheads.co.uk/sales/list … =p&pc=

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph … -for-sale/
Senast redigerat av Gilgamesh (10 mars 2012)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

36 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Jo, jag har kollat på speedster lite förut, glömde helt o kolla på Vauxhallen dock. tack för påminnelsen

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 mars 2012
Honda S2000 och BMW Z3/Z4 skulle kunna passa in bland övriga modeller tycker jag?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

36 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Det är också jävligt sant, s2000 är en mysig bil det med, är dock inte så förtjust i just z3 men z4 är fin

1 948 Inlägg
11 mars 2012
Håller med tidigare talar om honda s2000, läs på ordentligt innan om dom bara, vet att dom haft problem med bland annat bakaxlar och annat vid vissa årsmodeller.

Men en porsche boxter måste nog vara den mest prisvärda beg. sportbilen du kan köpa i dagsläget...

Personligen så är ju z4m coupe en favorit... men ligger i en ganska så mycket högra prisklass

36 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Fina bilar allihop, jag har faktiskt provsuttit en Speedster en gång, och en några BMW Z modeller

Finns det några fler bilmodeller som inte är omnämnda? Tanken är nog att jag ska importera en bil från Kontinenten eller Från UK.

Har lite löst tänkt på en TVR Chimera, det är den absolut snyggaste inredningen jag sett nån gång.

länk

http://www.google.se/imgres?q=tvr+chime … 9,r:7,s:43

Forummoderator
18 003 Inlägg
12 mars 2012
En kompis köpte en Boxster vilket han djupt ångrar. Dessa kallas för "frisörbilar" Alltså bör man gilla att gå klädd i högklackat om du förstår...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
12 mars 2012
Toyota MR2 av sista generationen kanske kan vara något?
Senast redigerat av AcesHigh666 (12 mars 2012)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Fartdåre =)
147 Inlägg
14 mars 2012
Mercedes SLK känns mer som en glidarbil än en sportbil tycker jag, eller?

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

223 Inlägg
14 mars 2012
Boxster...ok att svänga med men de funkar ganska dåligt som transportmedel.
z4:an är bra mycket trevligare att glida med, men när det svänger är ovan trevligare.
SLK får du nästa gå upp till AMG, Mercedes standard är mycket glid och lite sväng.
Lotus...har aldrig kört.

När du gallrat ur några modeller så provkör.
Magen brukar berätta för hjärnan när den hittat vad den gillar!

36 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
Hahaha! bästa jag hört idag det där med magen:P

Dessvärre bor jag i dom Djupa norrländska skogarna så det finns inte så mkt att provköra här uppe.

Såg en Z4 irl häromdan, dom är snygga dom.

223 Inlägg
15 mars 2012
Har aldrig ens åkt i en MX5:a, men jag skulle gissa på att en Boxster ligger ungefär på samma nivå i komfort.
Det beror lite på vad du är ute efter.
Angående min kommentar angående Z4:an så gäller den coupe och inte cab, cabben kanske blir lika skramlig som en Boxster?

Du måste nästan låta magen säga sitt genom provkörning, eller så funkar bilköp för mig. Det är då jag blivit nöjd, provkörningar och minst en dags konferens så att hjärnan får vara med på ett hörn.

Jagade älg i Norrland några år, vet ju med säkerhet att det finns vägar fram till civilisationen...så åk dit och kläm lite på grejorna!
Senast redigerat av slowSwede (15 mars 2012)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
15 mars 2012
Vet inte hur de nyare mx-5 är men min skramlar, skakar, luktar, vibrerar och dånar smile det är helt underbart smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

36 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
Min mx5 är en mysig bil, har ju även Hardtop på den.
Dock så är den för klen för min smak, hade den haft 200hk och ac så hade det varit en perfekt bil.

Och ja, det var en Z4 coupe jag såg:P

223 Inlägg
15 mars 2012
Pappsen hade en Z4 m coupe och den var riiiktigt trevlig att svänga med. Go-cartkänsla men ändå helt ok att köra med.
Ingen motorvägscruiser, men det letar du nog inte efter heller.

Gissar på att MX5:or är riktigt trevliga när det svänger, men kanske saknar lite sås rakt fram.

Såg att du pratade Tvr precis. Diggar dem, mycket sås och prestanda för ganska lite pengar.
Pratade med en Tvr-ägare i somras och han diggade inte kvaliteten på allt förutom drivlina.

Vilken prisklass letar du i?

36 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
Jadu, Jag hade tänkt mig mellan 70-100k om man kollar på importpriser.

36 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Ingen som har några fler biltips?

Fartdåre =)
147 Inlägg
18 mars 2012
Om man kan tänka sig lite äldre modeller så ska ju Toyota MR2 Turbo va rätt vass smile

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

Sök