körkortet rycker ju inte om du bara körde 15 km för fort. jag körde 65 på en 50 sträcka förra veckan och fick bara böter . har för mig det är 20 eller 30 km/h över gränsen för att kortet ska rycka.
lita på micke här,han har lärt sig the hardway hehe
det är 20 på 30 vägar och 30 på övriga
nej men som sagt får du endast böter ... hur långtid det tar är lite olika, allt från 2 veckor till ett år. Har du tur faller det ut i sanden bara
sen gäller även samma regler för de med prövotid som de utan
är bilden otydlig skiter de antingen i det eller så skickar de ut en bot, denna kan du sedan neka... då blir det utredning och eftersom den är otydlig kan de ej bevisa att det är du som kör
Syns det tydligt om kameran blixtrar mitt på ljusa dagen? Tror aldrig jag såg någon blixt.. :S
De syns..... Dag som natt..... Den syns som en, tja, kamerablixt helt enkelt....
Jag skulle nog vilja påstå att om du är osäker på om det blixtrade - så blixtrade det inte. Blixten från en fartkamera är som att köra rakt in i solen...
Syns det tydligt om kameran blixtrar mitt på ljusa dagen? Tror aldrig jag såg någon blixt.. :S
De syns..... Dag som natt..... Den syns som en, tja, kamerablixt helt enkelt....
Jag skulle nog vilja påstå att om du är osäker på om det blixtrade - så blixtrade det inte. Blixten från en fartkamera är som att köra rakt in i solen...
Typ, eller mer som att bli fottad rätt i nyllet på 5m avstånd... De som är mest skrämmande är juh dock att dom jävlarna blixtrar även i mörker, och man blir faktiskt kraftigt bländad..... Motala-ödeshög sträckan bjuder på riktigt kul bilkörning, men tyvärr fullsmockad med kameror och 60-70-50-60-50-70km/h skyltar i sjuk kombination, rycka framskylten och ner med solskyddet så kan man ha kul där, men kvällstid är de ofta rena discot längs sträckan... Körde ofta där förr, men nu är de ett tag sen, kan vara så att hasighetsbegränsningen blivit något humanare längs sträckan....
Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Typ, eller mer som att bli fottad rätt i nyllet på 5m avstånd... De som är mest skrämmande är juh dock att dom jävlarna blixtrar även i mörker, och man blir faktiskt kraftigt bländad..... Motala-ödeshög sträckan bjuder på riktigt kul bilkörning, men tyvärr fullsmockad med kameror och 60-70-50-60-50-70km/h skyltar i sjuk kombination, rycka framskylten och ner med solskyddet så kan man ha kul där, men kvällstid är de ofta rena discot längs sträckan... Körde ofta där förr, men nu är de ett tag sen, kan vara så att hasighetsbegränsningen blivit något humanare längs sträckan....
Jag har åkt på en fartkamera en gång. Det var mörkt ute och det tog några sekunder innan man fick tillbaka synen efter blixten så det är minst sagt rent jävla livsfarligt