3316
Sök

Knackande metaliskt ljud/vissling från framhjul SEAT Toledo

5 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Hej!

Hoppas att någon kan hjälpa mig med mitt problem.
Har en Seat toledo 1,6 från 98 som fram till ikväll har gått rätt bra förutom att vinterdäcken som precis byttes behöver balanseras.

Nu när ja satte mig i bilen och körde iväg så lät det ett metaliskt tjut när jag backade ut och sedan en vissling i låg fart vilket övergår till ett pulserande metalliskt ljud som blir högre ju mer man gasar.
Det låter alltså ingenting när jag bara startar motorn. Ljudet tystnar även när jag bromsar men fortsätter direkt jag gasar på...

Jag tror att det låter från vänster framhjul och det låter hööögt!

Vad kan vara fel, kan det ha hänt något när de bytte till vinterdäcken och vad kan jag kolla på?

5 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
kan ju också tillägga att jag besiktade bilen för några dagar sedan och då såg allt fint ut förutom att ja snart ska byta avgasröret då de har blivit en liten spricka men de va inge bråttom med det. bromsarna var väldigt bra...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 oktober 2011
Kolla så du inte bara råkat böja till bromsskölden så den ligger mot skivan.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 924 Inlägg
26 oktober 2011
Kan vara något så enkelt som en sten som fastnat/kilat sig fast mot bromsskivan och det kan sitta kvar en längre stund och låta fruktansvärt...

~ Life is short, have FUN! ~

6 Inlägg
12 januari 2012
Tjena, har samma problem på min Toledo, hur löste det sig för din del ? tacksam för svar !

5 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Tja!

Det löste sig så enkelt att en polare kom och knackade lite på fälgen där det lät ifrån ja tror den hade fått sig en liten törn.. nu funkar det bra!

Sök