3070
Sök

Hjälm med Avgassystem och 3'' Downpipe volvo 940 ltt (b230fk)

5 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
hejsan, jag har en volvo 940 LTT som jag har tankar att ändra avgassystemet på, Först hade jag tänkt bygga en 3'' Downpipe men jag undrar vilket material jag ska använda mig av ? Fungerar Biltemas rör till det här ? har planerat att ha avgasbandage på men det stora problemet är hur jag ska fästa downpipen i turbon och göra första delen av Downpipen så den sitter bra mot där, Någon som vet vart jag kan beställa det ? Hade tänkt ha 3'' till katen och sen smalna av röret till katten och sen har jag 2,5'' just nu efter katten. kan det funka bra eller ska jag satsa på 3'' hela vägen ? Mvh Kalle

7 274 Inlägg
19 januari 2011
Du köper en fläns som passar mot turbon sen svetsar du fast den på röret.

5 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Brains skrev:

vet du vart jag kan få tag på en fläns för en bra slant smile ?

volvolover
667 Inlägg
22 september 2011
volvo940ltt skrev:
Brains skrev:

ta den som redan sitter på orginal DPn :p

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

volvolover
667 Inlägg
22 september 2011
volvo940ltt skrev:
Brains skrev:

ta den som redan sitter på orginal DPn :p

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
22 september 2011
Kapa av din originaldownpipe 50mm in på röret och därifrån börjar du med 3 tums bitar.
Tänk på att du ska kunna dra åt muttrarna.

1 232 Inlägg
2 april 2012
tjena jag har en följdfråga, har en 945 ltt som jag skulle vilja ha gött ljud på men inte för bluddrigt,bröligt utan lite tryck så det inte blir traktor.
ska jag ta 2,5 eller 3" från katten och bak elr hela från turbon osv, racekat elr orginalkatt????
har ställt upp laddet lite och öppet filter m.m kan ju kanske bli lite mer kräm längre fram. jag minns att jag hade ett 3tum med racekat och det hängde som fan under  dvs myket fålig passform och tappa det tillslut.
kanske även tänkt att sänka bilen lite mer å är osäker på att det går eftersom avgassytemet hänger så mycket på 940. p.s funderar på att bygga från biltema .... elr?

volvolover
667 Inlägg
2 april 2012
lownslow skrev:
tjena jag har en följdfråga, har en 945 ltt som jag skulle vilja ha gött ljud på men inte för bluddrigt,bröligt utan lite tryck så det inte blir traktor.
ska jag ta 2,5 eller 3" från katten och bak elr hela från turbon osv, racekat elr orginalkatt????
har ställt upp laddet lite och öppet filter m.m kan ju kanske bli lite mer kräm längre fram. jag minns att jag hade ett 3tum med racekat och det hängde som fan under  dvs myket fålig passform och tappa det tillslut.
kanske även tänkt att sänka bilen lite mer å är osäker på att det går eftersom avgassytemet hänger så mycket på 940. p.s funderar på att bygga från biltema .... elr?

jag tycker du ska ha 3" dp och sedan en racekatt och sen 2,5" med en dämpare bara, eller oxå att du kanske får gott ljud med 3" hela vägen och 2 dämpare ist.
vet dock inte hur de låter med det sista alternativet men någon måste ju testa? wink

1 232 Inlägg
2 april 2012
jo, 3 tums med racekatt och sen 2,5 en dämpare sist då..... elr först kanske?

volvolover
667 Inlägg
2 april 2012
lownslow skrev:
jo, 3 tums med racekatt och sen 2,5 en dämpare sist då..... elr först kanske?

nej sist

1 232 Inlägg
2 april 2012
går det att andvända orginal dp? bara att skruva på 3 tum via stegmuffar osv bakåt? svetsa kanske e bättre?

2 230 Inlägg
2 april 2012
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/avg … index.html här kan du endra köpa en färdiga DP eller så köper du en fläns som passar på turbon för att sen bli 3" smile

har sj använt den där flänsen för 425kr och gjort 3" hela vägen funkar kalas.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 232 Inlägg
2 april 2012
Nä det blir biltema o sen hem å starta svetsen. vi "höres"

Sök