3511
Sök

BMW M5 E39 Trim?

20 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
#1
Hej, Jag kollar på en m5 e39.
Är det möjlig att utan att borra i motorn få runt 500 hk?

12 086 Inlägg
29 januari 2012
#2
Glöm det, det finns däremot kompressorkit som ger 545hk.

VD Hammar
613 Inlägg
30 januari 2012
#3
klart som fan att de går, på med ett ordentligt turbo system så är du uppe i dem hästkrafterna

MVH Johan

.......
2 655 Inlägg
30 januari 2012
#4
skulle inte säga att det är omöjligt.. däremot dyrt... väldigt dyrt. med då behövs väl minst att byta till väldigt vassa kammar, värre extraktorgrenrör, ett riktigt jävla bra mappat eftermarknadssprut, kanske plana topp så man får ännu mer komp, mixtra med vanosen om de sitter de på dom...

500hk lär väl inte de lilla bli men en bra bit på väg. finns ju en viss känd e30 m3 som kör med m5 v10 som lyckas få ut från 507hk till 580hk med ändast lite mixter, vad jag förstått så har han gjort mindre än vad jag skrev ovan (rätta mej om jag har fel men fattade det så på den projekttråd jag läste).

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
30 januari 2012
#5
beemern skrev:
skulle inte säga att det är omöjligt.. däremot dyrt... väldigt dyrt. med då behövs väl minst att byta till väldigt vassa kammar, värre extraktorgrenrör, ett riktigt jävla bra mappat eftermarknadssprut, kanske plana topp så man får ännu mer komp, mixtra med vanosen om de sitter de på dom...

500hk lär väl inte de lilla bli men en bra bit på väg. finns ju en viss känd e30 m3 som kör med m5 v10 som lyckas få ut från 507hk till 580hk med ändast lite mixter, vad jag förstått så har han gjort mindre än vad jag skrev ovan (rätta mej om jag har fel men fattade det så på den projekttråd jag läste).

Jo men han har ju som sagt v10an. Motorn ifrån e60 m5.
Nu handlar det om e39, en v8.
Men som tidigare sa så är nog en kompressor det enklaste och billigaste.
Finns färdiga kitt till 540n så det borde finnas till m5an också?
Har för mig att prislappen låg runt 60k med montering på 540n av ESS i Norge.
Riktigt duktiga killar.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

.......
2 655 Inlägg
30 januari 2012
#6
marwin_of_sweden skrev:
beemern skrev:
skulle inte säga att det är omöjligt.. däremot dyrt... väldigt dyrt. med då behövs väl minst att byta till väldigt vassa kammar, värre extraktorgrenrör, ett riktigt jävla bra mappat eftermarknadssprut, kanske plana topp så man får ännu mer komp, mixtra med vanosen om de sitter de på dom...

500hk lär väl inte de lilla bli men en bra bit på väg. finns ju en viss känd e30 m3 som kör med m5 v10 som lyckas få ut från 507hk till 580hk med ändast lite mixter, vad jag förstått så har han gjort mindre än vad jag skrev ovan (rätta mej om jag har fel men fattade det så på den projekttråd jag läste).

Jo men han har ju som sagt v10an. Motorn ifrån e60 m5.
Nu handlar det om e39, en v8.
Men som tidigare sa så är nog en kompressor det enklaste och billigaste.
Finns färdiga kitt till 540n så det borde finnas till m5an också?
Har för mig att prislappen låg runt 60k med montering på 540n av ESS i Norge.
Riktigt duktiga killar.

ja de vet jag väl, var bara ett exempel på att en nyare motor, M motor har mycket att hämta även om den redan har rätt bra med hk. så nära 500hk tror jag inte är några problem, bara att köra eftermarknadssprut mappat för e85 gör nog en hel del.

köra överladd på en M bil är ju bara trist, då skulle jag hellre nöja mej med org tongue..

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 januari 2012
#7
*
Om det är så du vill, du kan får 1000Hk med en M5 med det kostar en del.
En sak är säkert, när du är klart kan du köra och leka. cool
*
http://www.youtube.com/watch?v=HqwSU2pOAM4

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

20 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
#8
Tack för svaren, det verkar vara kompressor som gäller, Men hur blir det med besiktningen då?

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 april 2012
#9
Orcun skrev:
Tack för svaren, det verkar vara kompressor som gäller, Men hur blir det med besiktningen då?

För att sammanfatta svaret med ett ord: Problematiskt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

20 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
#10
För att besvara din sammanfattning: Då får jag nöja mig med 400 hk

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
10 april 2012
#11
Orcun skrev:
Tack för svaren, det verkar vara kompressor som gäller, Men hur blir det med besiktningen då?

Kompressorn ifrån ESS i Norge ser ut och sitter som en generator enkelt beskrivet, på 540 iallafall.
Dom som har den kompressorn plockar helt enkelt bort den och byter till den vanliga multiremmen.
Tar ungefär 1 timme vad jag har förstått, sen är det bara att åka till bilprovningen, inga som helst problem.
Sen sätter man tillbaka kompressorn och byter rem igen.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu


Sök