Jag undrar hur jag skall bära mig åt för att koppla in en stereo i min Pontiac Bonneville 65:a . Det sitter ju en original radio i nu som funkar . Fast den tar ju bara AM signaler så den är ju inte mycket att hurra för , men jag vill iallfall ha den kvar där i.
Killen som ägde bilen innan mig har haft en nyare stereo inkopplad tidigare så det sitter 6x9:or i hatthyllan med kablar som är dragna fram där stereon ska sitta, men resten av kablarna som skall anslutas till stereon har han tagit bort helt. så det måste dras nya kablar.
Men jag undrar hur jag ska göra detta? :p Några tips ?
// VTEx
Senast redigerat av VTEx (14 april 2012)
Varför åka skidor när man kan åka spark?
Va ska man upp i backar för när de finns plan mark?
Det är bara att mäta sig fram till vad som är vad då det är jättesvårt att veta hur ägaren innan har gjort.
^^ De hade jag gjort om jag kunnat, men grejjen är att han har tagit bort alla gamla kablar förutom till högtalarna. Så det sitter inte kvar några alls, "måste dra helt nytt"
En kabel från plus på batteriet, med en säkring såklart (+30) Ev. en kabel som får ström från tändning (+15). En kabel till jord i karossen eller till batteriets minuspol. Högtalarkablarna har du ju redan.
Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
En kabel från plus på batteriet, med en säkring såklart (+30) Ev. en kabel som får ström från tändning (+15). En kabel till jord i karossen eller till batteriets minuspol. Högtalarkablarna har du ju redan.
Okej
De var inte värre en så alltså ^_^ Tackar så mycket.