dcay skrev:
Det sitter högtalare nere vid fötterna på förar och passagerarsidan, 5,25or.
Red;
Läste nog inte ordentligt, sorry, du har alltså kollat så det inte sitter några högtalare där jag sa? Ta gärna nån bild så jag kan se hur det ser ut. Där du satt en 5,25a nu är det vanligtvis diskanter ja, om du har det stora ljudsystemet ska det också sitta en liten högtalare snett neråt på dörren också
tack för hjälpen! nu har jag kollat extra, var nog blind den gången jag letade!
hittade högtalarna på båda sidorna. men undrar en sak, har bytt den högra i fram, en 5,25 med diskant i, från dörren, ner till kickpanelen. och den på vänster sida sitter som den satt, dvs bakom dörrsidan där originaldiskanten satt. ska byta plats på den imorgon, men provade att ställa in så att bara höger fram spelade, efter jag hade flyttat på den, och likaså bara vänstern (bakom dörren). Och den vid kickpanelen låter bra mycket bättre! går att skruva upp till 35/40 utan att de låter allt för illa, medans den i dörren på vänster sida låter illa vid 30/40..
Funderar på om de kan vara att det ska vara så, de kanske är mer kräm till kickpanelernas högtalare original då de sitter 5,25or där, och bara små diskanter i dörrarna? så kablaget som är original kanske inte orkar med en 5,25 med diskant?
om det nu är så, hur tycker ni jag bör göra för att få så bra ljud som möjligt?
1. flytta ner den på vänster sida till kickpanelerna, och va nöjd där.
2. eller plocka ur diskanterna och sätta dom i dörren och 5,25orna bakom kickpanelen?
funderar även på om man bör införskaffa ett slutsteg till, eller kan det gå att koppla 5,25orna i hatthyllan på mitt monosteg som driver baslådan, dvs på samma anslutning?