3443
Sök

Laddtrycksmätare i färddator?

186 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Hejsan!

Jag har hittat en person som vill sälja en laddtrycksmätare som visas via färddatorn. Jag har forskat lite på internet men det verkar som att dessa inte är så bra? Eftersom det är någon slags "delay" mellan turbon och datorn så de stämmer sällan överens med vad man har för tryck när man tittar på färddatorn?

Kabeln kopplas in till OBD:n som jag förstått det. Men är det värt det? Är det värt 1,500 SEK?

mvh

322 Inlägg
20 februari 2012
Jottix skrev:
Hejsan!

Jag har hittat en person som vill sälja en laddtrycksmätare som visas via färddatorn. Jag har forskat lite på internet men det verkar som att dessa inte är så bra? Eftersom det är någon slags "delay" mellan turbon och datorn så de stämmer sällan överens med vad man har för tryck när man tittar på färddatorn?

Kabeln kopplas in till OBD:n som jag förstått det. Men är det värt det? Är det värt 1,500 SEK?

mvh

Inte använt själv,men enbart hört dåliga saker om dom,att dom är väldigt långsamma för dom mäter inte direkt från turbon eller vad en riktig laddtrycksmätare gör. Många som varit väldigt missnöjda vad jag förstått.men som sagt inte testat själv så kan inte svara med säkerhet om den är värd pengarna eller inte.

Kolla gärna in min projekttråd om S60in
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=232927

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
21 februari 2012
Om den ska fungera så måste du ha adaptern permanent inkopplad i ditt OBDII-uttag, vilket känns riktigt kasst. Hade ju vart en annan femma om man bara kunde ladda in en mjukvara som fixade biffen! 1500kr får man ju en riktigt fin turbotrycksmätare med hög kvalité för smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

186 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Okej, tack för era svar smile jag lär nog skita i den då och satsa på att ha mätare på a-stolpe istället smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
23 februari 2012
Bra val smile

533 Inlägg
23 februari 2012
På tal om mätare i a-stolpen... Vart hittar man mätarhållare som passar i a-stolpen till S60? smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
23 februari 2012
Slemrotta skrev:
På tal om mätare i a-stolpen... Vart hittar man mätarhållare som passar i a-stolpen till S60? smile

Tror att den utgått. Har funnits en som man monterade i trekanten innanför sidospegeln. Kostade typ 1800kr dock big_smile

533 Inlägg
23 februari 2012
Okej. Tänkte mer på en vanlig i a-stolpen smile Köpte en universal för ganska längesen. Den va ju på tok för liten för att passa ens lite tongue

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
23 februari 2012
http://www.blocket.se/alvsborg/Kolfiber … 12&w=3

Där har du den. Är riktigt snygg, men kolfiber känns ju lite overkill. Hade dom bara gjort den i vanlig plast hade den ju knappast kostat så jävligt!

533 Inlägg
23 februari 2012
Lite väl saftigt för en sån liten grej tongue Får nog fixa nått annat isåfall smile

Hifi Freak
462 Inlägg
13 maj 2012
F4S4N skrev:
http://www.blocket.se/alvsborg/Kolfiber__silikonslang__alu_mm_18392159.htm?ca=12&w=3

Där har du den. Är riktigt snygg, men kolfiber känns ju lite overkill. Hade dom bara gjort den i vanlig plast hade den ju knappast kostat så jävligt!

Är du bara lite händig av dig så är det ju busenkelt o göra själv. ta en org täckplatta den som sitter där orginal. lima dit en ring som mätaren får plats i. spänn sedan över tyg typ högtalartyg fleestyg eller liknande. pensla på polyester plast och lägg något lager med glasfiberväv. och slipa lite. klart. ta vinyl eller klä med kolfiber eller varför inte lacka för o få den o se snygg ut.

skit lätt. och kostar inte många kronor o göra. Tar inte lång tid o göra heller...

Lycka till...

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
13 maj 2012
T-RÖD skrev:
F4S4N skrev:
http://www.blocket.se/alvsborg/Kolfiber__silikonslang__alu_mm_18392159.htm?ca=12&w=3

Är du bara lite händig av dig så är det ju busenkelt o göra själv. ta en org täckplatta den som sitter där orginal. lima dit en ring som mätaren får plats i. spänn sedan över tyg typ högtalartyg fleestyg eller liknande. pensla på polyester plast och lägg något lager med glasfiberväv. och slipa lite. klart. ta vinyl eller klä med kolfiber eller varför inte lacka för o få den o se snygg ut.

skit lätt. och kostar inte många kronor o göra. Tar inte lång tid o göra heller...

Lycka till...

Kika på mina bilder så har du ett exempel på just det smile

Dock behöver man inte köra polyester-biten eftersom den inte behöver vara styv. Det går fint att spänna utan smile

Hifi Freak
462 Inlägg
13 maj 2012
F4S4N skrev:
T-RÖD skrev:
F4S4N skrev:

Lycka till...

Dock behöver man inte köra polyester-biten eftersom den inte behöver vara styv. Det går fint att spänna utan smile

Ja hade kört med polyesterplast. Dels för att det är så enkelt. Och vill man lacka eller drapera med kolfiber så har man en bra grund.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
13 maj 2012
T-RÖD skrev:
F4S4N skrev:
T-RÖD skrev:

Lycka till...

Ja hade kört med polyesterplast. Dels för att det är så enkelt. Och vill man lacka eller drapera med kolfiber så har man en bra grund.

Fast det är ju enklare utan... roll

Finraggare
2 381 Inlägg
13 maj 2012
Jag kände att det var lite för "rejsigt" att ha den i astolpen så jag satte min istället för ett utblås till ventilationen.

http://i.imgur.com/dSLGP.jpg

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Sök