3376
Sök

Koppling fastnat i golvet ! volvo 945 -94

174 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
Tjena allesammans !
va ute igår och körde lite med bilen(volvo 940 -94) då jag stannade i en korsning, och där uppstod problemet ! sad

jag la i 1 och skulle släppa upp kopplingen då jag upptäckte att kopplingspedealen satt kvar i golvet.. när jag drar upp pedalen igen så bubblar det i bromsvätskebehållaren, och det verkar vara som om att det är tryck fram till slavcylindern men den rör sig ej.. är det den som är felet !?

tack på förhand / jocke smile

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!

Pim_Pim
17 maj 2012
Så bilen kopplar hela tiden nu då ?

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 maj 2012
Slavcylindern som gett sig?Eller huvudcylindern? Eller så har kopplings mekanismen "hakat upp sig" på nåt sätt?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Pim_Pim
17 maj 2012
Men kolla slavcylindern igen, kolven i cylindern kan ha åkt ut och då fastnar kopplingen i intrampat läge.
Då är tryckplattan intryckt hela tiden och man kommer ingen vart.

Det hände mig förra året när jag skulle åka hem från Ica. big_smile

174 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
tryckte tillbaka kopplingen på plats och starta på 1an och körde hem den smile  så den kopplar inte hela tiden..
Senast redigerat av joakimahlen (17 maj 2012)

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!

174 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
lyssna lite förut och när jag trycker ner pedalen så låter det som det pyser nere vi slavcylindern smile

Sök