3389
Sök

Välja motor???? turbo eller 6a

247 Inlägg
2 mars 2007
Trådstartare
#1
hej jag har problem att välja motor. det jag skavälja mellan är:

Volvo 960 3.0 som kanske turbo konverteras

eller

Volvo 960 turbo 2.0 16v turbo

eller

Volvo 740 turbo 8v med rejält ladd mm

nån somhar tips att ge till exempel vilken som det är mest krut i mm.

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
2 mars 2007
#2
absolute_teddan skrev:
hej jag har problem att välja motor. det jag skavälja mellan är:

Volvo 960 3.0 som kanske turbo konverteras

eller

Volvo 960 turbo 2.0 16v turbo

eller

Volvo 740 turbo 8v med rejält ladd mm

nån somhar tips att ge till exempel vilken som det är mest krut i mm.

2 liters 16v turbo så får du ju mest orginal hk men en 3 liters 6a med turbo där finns det mycket att hämta.
ja hadde kört på turbo kovertering på 6an,
men sen är ju klart att besiktnings mässigt så är det ju inget roligt.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

247 Inlägg
2 mars 2007
Trådstartare
#3
Turbo_Power_86 skrev:
absolute_teddan skrev:
hej jag har problem att välja motor. det jag skavälja mellan är:

Volvo 960 3.0 som kanske turbo konverteras

eller

Volvo 960 turbo 2.0 16v turbo

eller

Volvo 740 turbo 8v med rejält ladd mm

nån somhar tips att ge till exempel vilken som det är mest krut i mm.

2 liters 16v turbo så får du ju mest orginal hk men en 3 liters 6a med turbo där finns det mycket att hämta.
ja hadde kört på turbo kovertering på 6an,
men sen är ju klart att besiktnings mässigt så är det ju inget roligt.

men jag besiktiar i så fall utan turbo och bara med 6an

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 mars 2007
#4
absolute_teddan skrev:
Turbo_Power_86 skrev:
absolute_teddan skrev:
hej jag har problem att välja motor. det jag skavälja mellan är:

Volvo 960 3.0 som kanske turbo konverteras

eller

Volvo 960 turbo 2.0 16v turbo

eller

Volvo 740 turbo 8v med rejält ladd mm

nån somhar tips att ge till exempel vilken som det är mest krut i mm.

2 liters 16v turbo så får du ju mest orginal hk men en 3 liters 6a med turbo där finns det mycket att hämta.
ja hadde kört på turbo kovertering på 6an,
men sen är ju klart att besiktnings mässigt så är det ju inget roligt.

men jag besiktiar i så fall utan turbo och bara med 6an

Orka det jobbet, kör på turbo, visst 6:a låter ju gott men turbo går gott big_smile
Och ja jag vet, nu har jag bmwfolket emot mig tongue


14 Inlägg
2 mars 2007
#5
3,0 ! Fint att hänga på en turbo på den se !

Man lever bara en gång!!!

247 Inlägg
2 mars 2007
Trådstartare
#6
bumpe skrev:
absolute_teddan skrev:
Turbo_Power_86 skrev:

2 liters 16v turbo så får du ju mest orginal hk men en 3 liters 6a med turbo där finns det mycket att hämta.
ja hadde kört på turbo kovertering på 6an,
men sen är ju klart att besiktnings mässigt så är det ju inget roligt.

men jag besiktiar i så fall utan turbo och bara med 6an

Orka det jobbet, kör på turbo, visst 6:a låter ju gott men turbo går gott big_smile
Och ja jag vet, nu har jag bmwfolket emot mig tongue

6 me turbo låter bäst tycker jag och det blir nog inte så jobbigt att byta gren rör

Reparatör
630 Inlägg
3 mars 2007
#7
e ju lite skillnad i pengar i att bygga 6 med turbo och 8v med turbo i slutändan . Har man gött om cash bygger man 6a med turbo . Jag skulle däremot inte byggt på 3liters utan en 2.8 om vi pratar volvo . Det blocket e ju gjort från start att överladdas " s80 t6"



Sök