3464
Sök

Diff byte volvo 740

dögött
57 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
#1
Tjena ska som sagt byta diff i min 745a efter att jag rasat en axel o satt dit en med felt mätarkrans, få loss den diffen (hela jävla skiten med kronhjul) är inga problem, vet hur man plockar ur drivaxlar o sånt,men har läst att när man ska sätta i den nya så måste man chimsa in den eller nå sånt? har ja rätt eller fel?

uppskattar snabba svar då ja tänkt byta imorrn!

mvh patrik


761 Inlägg
1 juni 2012
#2
du kan bara byta diffklumpen mot en med samma utväxling, och sen måste den schimsas in som du själv skriver, och det är inte lite jobb på en dana diff


766 Inlägg
1 juni 2012
#3
lättare att byta hela axeln mot en annan än att krångla till de:)

dögött
57 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
#4
okej okej! tack för bra svar smile men kan det gå att byta mätarhuset för att få det att lira med bakaxeln? bara en tanke lixom tongue
Senast redigerat av Patriklilja (2 juni 2012)


766 Inlägg
2 juni 2012
#5
Patriklilja skrev:
okej okej! tack för bra svar smile men kan det gå att byta mätarhuset för att få det att lira med bakaxeln? bara en tanke lixom tongue

har för mig de skiljer på kablarna till mätarn tror dom gamla har 3 kablar och dom nya har 4

761 Inlägg
2 juni 2012
#6
det är 2 kablar på alla.

det går att flytta över kransen och använda locket från rätt mätare, så funkar det


dögött
57 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#7
dannnej skrev:
det är 2 kablar på alla.

det går att flytta över kransen och använda locket från rätt mätare, så funkar det

men för at flytta över kransen kräver det väll att man plockar ur diffen och då torskar man väll på o chimsa in den ändå? eller har jag fel?


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
3 juni 2012
#8
Av egen erfarenhet har ja kört oschimsat på 3 st axlar, och har funkat bra. smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

dögött
57 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#9
_Performance_ skrev:
Av egen erfarenhet har ja kört oschimsat på 3 st axlar, och har funkat bra. smile

hmm undrar om man ska ge sig på o prova byta utan att chimsa då x)


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
3 juni 2012
#10
Patriklilja skrev:
_Performance_ skrev:
Av egen erfarenhet har ja kört oschimsat på 3 st axlar, och har funkat bra. smile

hmm undrar om man ska ge sig på o prova byta utan att chimsa då x)

Kan ju inte gå mer än åt helvete wink. men som sagt ja kanske bara haft tur på dom ja bytt.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

761 Inlägg
3 juni 2012
#11
schimsningen går inte att ändra, utan att plocka av lagerna på diffen, det är därför det är så besvärligt på dana axlar.

det "funkar" säkert att köra utan att schimsa. men det funkar även att köra på 3 cylindrar smile



Sök