3253
Sök

volvo 940 ltt vs saab 9000 ltt

Fotograf
1 319 Inlägg
4 mars 2007
#41
tycker då volvon. sen så sätter du bara dit ett tkors så går den som en fulltrycks turbo. den efekten räcker gått och väl.. brukar åka mkt 940 bilar och dom går då fint... visst saab går väll dom med men har dåliga erfaren heter utav saab att det är mycket skruva på dom.. varför inte bara att köpa en bmw525 annars då? går bra dom med...

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

19 Inlägg
4 mars 2007
#42
Jag hade klart valt 940:n, båda mina föräldrar kör 945:a ltt. Det är en roligt bil att köra och den går helt okey. mest p.ga bakhjuls drifften men även komforten och det är mycket lättare att mecka på en volvo än en saab. Detta vet jag eftersom min mormor och morfar kör saab 9000 cse och har fixat en del med den.

Fick ett bra erbjudande på att köpa deras saab men jag har en 945:a ltt som är chippad på gång.

Jag hade alltså valt Volvon.
Ha det Gött...


One Man Clan
4 287 Inlägg
5 mars 2007
#43
Hamilton skrev:
Xuri skrev:
ska man trimma e nog volvon billigare för vad jag fattat behöver man inte byta lika möe på dom tongue Men orginal är ju 940 ltt hur tråkiga som helst  visst de är fin komfort i dom men inte någon direkt körglädje när de känns som om bilen ska gå rakt fram i varve kurva som man tar lite fortare..940 ltt är  nog betydligt billigare i försäkring jämnfört med cse för ltt och gl modellen klassas likadant .. de är ett ingrep som tar 20 min för att få den till fulltrycksturbo om man så vill ..

För mig tog det ca 15-20minuter att byta från ltt till fulltryckare, så tidsmässigt är det dött lopp mellan Volvo och SAAB. Försäkringen har ju lite med vem som äger bilen och vart man bor m.m. Skulle jag köpa en 940 ltt så skulle försäkringen i mitt fall bli 22kr dyrare på SAABen, vilket jag kan leva med.

Sedan att man kan få SAABen från original 170hk till 244hk/453 Nm för ca 7000:- , Styrbox, magnetventil 2 saker som måste bytas, är inte dyrt om man räknar per hk.

Båda bilarna har för och nackdelar, man får helt enket provköra båda för att få sig en uppfattning om vilken man vill ha.

Du kan få testa min wink

jo jag vet inte hur de är med försäkringarna men en cse borde kosta ungefär som en t5:a ? min ltt är 2000 kr billigare i försäkring än glt:n och t5:an är ännu dyrare....och dessa priser är ifall jag står på den ..blir kanske billigare sen när jag är 25+ iofs tongue  (så att de stod 9000ltt i topicen nu... läste nog cse någon annan stans )

ärligt.. tycker du att ca 250 hk och framhjuldrift e något vidare? greppar de bra ?
och jo jag ligger nog inte på 240 hk ..men att gå från 135 hk @ 0.3 bar till kanske 200+ @ 1.1 bar för 600 kr tycker inte jag e farligt ... visst chipp te saab e nog billigt om man letar runt de också smile men jag har taskigt grepp och de borde du också ha ? för vi snackar nog nästan om enhjulsdrift på din med  sad


264 Inlägg
5 mars 2007
#44
Kör på volvo helt klart! De är då billigt å trimma åsså fick en bränsle chip å chippad guldbox för 2000 sen pysventilen sen är du nog nöjd!smile


8 883 Inlägg
5 mars 2007
#45
Xuri skrev:
Hamilton skrev:
Xuri skrev:
ska man trimma e nog volvon billigare för vad jag fattat behöver man inte byta lika möe på dom tongue Men orginal är ju 940 ltt hur tråkiga som helst  visst de är fin komfort i dom men inte någon direkt körglädje när de känns som om bilen ska gå rakt fram i varve kurva som man tar lite fortare..940 ltt är  nog betydligt billigare i försäkring jämnfört med cse för ltt och gl modellen klassas likadant .. de är ett ingrep som tar 20 min för att få den till fulltrycksturbo om man så vill ..

För mig tog det ca 15-20minuter att byta från ltt till fulltryckare, så tidsmässigt är det dött lopp mellan Volvo och SAAB. Försäkringen har ju lite med vem som äger bilen och vart man bor m.m. Skulle jag köpa en 940 ltt så skulle försäkringen i mitt fall bli 22kr dyrare på SAABen, vilket jag kan leva med.

Sedan att man kan få SAABen från original 170hk till 244hk/453 Nm för ca 7000:- , Styrbox, magnetventil 2 saker som måste bytas, är inte dyrt om man räknar per hk.

Båda bilarna har för och nackdelar, man får helt enket provköra båda för att få sig en uppfattning om vilken man vill ha.

Du kan få testa min wink

jo jag vet inte hur de är med försäkringarna men en cse borde kosta ungefär som en t5:a ? min ltt är 2000 kr billigare i försäkring än glt:n och t5:an är ännu dyrare....och dessa priser är ifall jag står på den ..blir kanske billigare sen när jag är 25+ iofs tongue  (så att de stod 9000ltt i topicen nu... läste nog cse någon annan stans )

ärligt.. tycker du att ca 250 hk och framhjuldrift e något vidare? greppar de bra ?
och jo jag ligger nog inte på 240 hk ..men att gå från 135 hk @ 0.3 bar till kanske 200+ @ 1.1 bar för 600 kr tycker inte jag e farligt ... visst chipp te saab e nog billigt om man letar runt de också smile men jag har taskigt grepp och de borde du också ha ? för vi snackar nog nästan om enhjulsdrift på din med  sad

CSE är bara en modellbeteckning ungefär som GLE för Volvo.
Sen att man inte har så bra grepp beror lite på vilka däck man använder, men greppet blir som du skriver helt klart sämmre när man har chippa och har "enhjulsdrift"

Fotograf på tierpidag.se


Sök