2922
Sök

Ögonlaser, någon som gjort det här?

663 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
Hej!

På tisdag ska jag på konsultation för ögonlaser då jag har linser idag och vill slippa dessa, samtidigt spar jag tid och slipper ha ständigt trötta ögon.

Nu undrar jag lite om det är någon som gjort det här och kan berätta hur det var osv, ja hur upplevde ni det?

Stället jag ska till heter Memira.

tack på förhand/Fredde

1 863 Inlägg
23 juni 2012
Jag har gjort det för 6 år sen, har inte ångrat mig en sekund. Visst är det dyrt men värt varenda peng att slippa glasögon.

Jag gjorde också operationen på Memira eller Opticare som det hette då, tog ca 5 minuter sen låg man och vilade i 30 minuter.
Åkte sen hem och blundade i några timmar, sen var det bara att öppna ögonen och vips så såg man perfekt. Var inga problem att jobba dagen efter.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

39 Inlägg
23 juni 2012
Jag gjorde min behandling hos memira i november.
Mycket nöjd, timmarna efter var väldigt jobbiga och för mig tog det ungefär 8 timmar innan jag kunde öppna ögonen . Men dagen efter gick det galant.
Det enda jag märkt av är ljuskänslighet, men det blir bättre och bättre.

The one that got away

663 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
Tack för era svar!

Sjodin har din Ljuskänslighet tagit lång tid innan den blivit bättre?

grejen är ju att jag ska till USA om ca 4 veckor och operationen blir om ca 2 veckor, är det en dum risk tro ni?

2 077 Inlägg
24 juni 2012
Gött att någon undrade om detta, undrade detsamma.
Hur mycket kostar det ca?

Var det memira?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

39 Inlägg
24 juni 2012
35500:- kostade det för mig.
Nej det tycker jag inte är en dum ide, det är ju inte så att man är jätteljuskänslig, men det märks av lite.
Dom sa att det kunde ta upp mot ett år tills det gått tillbaka helt, men jag märker inte av det nu längre.

The one that got away

3 182 Inlägg
24 juni 2012
tjejen gjorde det för 6år sedan på st:eriksögonklinik hon seger att hon har fått sämre mörkerseende efter det.

998 Inlägg
24 juni 2012
Min syster har gjort en så här operation, sämre mörkerseende får dom flesta säger dom.
Men 5st på mitt jobb har gjort den och dom har inte märkt någon stor skillnad, och dom säger att det är det bästa dom har gjort. Ska själv göra min i år smile  haft glassögon i 16år ska bli så j*vla skönt att slippa dom.

Och angående din usa resa så tror jag inte det kommer att vara några problem. Men mitt bästa råd till dig är att köpa dig ett par riktigt bra solglass ögon.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

39 Inlägg
24 juni 2012
JA solglasögon är ett absolut måste smile

The one that got away

1 863 Inlägg
24 juni 2012
Min gick på 27200, det kanske beror på vilket synfel man har.

Har inte märkt av nåt om sämre mörkerseende, ser lika bra som när jag hade glasögonen.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Meldem
4 137 Inlägg
24 juni 2012
Finns det nån gräns på hur grovt synfel man måste ha för att göra detta?

663 Inlägg
24 juni 2012
Trådstartare
TouchOfRed skrev:

japp står den mesta infon på memiras hemsida, har även med ålder etc att göra med.

Meldem
4 137 Inlägg
24 juni 2012
Freddeponken skrev:
TouchOfRed skrev:

japp står den mesta infon på memiras hemsida, har även med ålder etc att göra med.

Okej, Tack smile

99 Inlägg
24 juni 2012
Gjorde en operation för ca 8 år sen på en ögonklinik vid globen.
Ångrar mig inte en sekund även om mitt mörkerseende tyvärr blivit sämre, något läkaren sa kunde hända.
Ljuskänslig har jag alltid varit så kan inte avgöra om det blivit värre.

Jag rekomenderar starkt att operera ögonen. Pröjsade 24000 för mina båda ögon.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
25 juni 2012
Fan, har precis sparat ihop 20k deras timlön är nog dålig=) Jaja skall själv ner på konsultation och allt det helvetet om två månader. Blir det dyrare skall jag spela Trollfest för dem i 150 decibel samt kasta en tomahawk yxa i ansiktet på första bästa när jag vaknar upp och ser riktigt bra utan linser.

Jag menar vem vill inte se undergången den 21 dec utan linser wink

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Sök