3162
Sök

Koppla in GAS Alpha 4x100w

7 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Hej jag behöver få hjälp med hur jag kopplar in ett slutsteg -gas alpha 4x100w  har dragit fram ström o jord + remote kabel men hur ska dom sitta på slutsteget? 3 kablar alltså ström, jord och remote kablen sen det andra vet jag hur de ska sitta.

sen hur vet man var man kopplar in remote kabeln i stereon ?

Har tyvärr ingen bild på hur anslutningarna ser ut men ja kan nog fixa en imorgon om det behövs.

257 Inlägg
30 juni 2012
Remote brukar man koppla på en blå vit kabel, japp en bild underlättar. Va är det för stereo

148 Inlägg
30 juni 2012
Det brukar stå +12V eller liknande där du kopplar in strömkabeln på steget. Jorden kopplar du in där du ser denna symbolen: http://www.elsakerhetsverket.se/Global/ … dsjord.jpg
Till remoten brukar det stå: REM eller liknande och anslutningen brukar oftast vara mindre än +/-. Det kommer du att se smile

Remoten till stereon ska du koppla in någonstans där du får ström från tändningen, för då får steget signal när du drar på tändning och stängs även av när du vrider av tändningen. Det kanske du får testa dig fram, men det ska inte vara så svårt. tongue

7 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Okej ska kolla om jag kan hitta jord symbolen imorgon men de är ingen risk att något gör sönder i slutsteg om jag provar med lite sladdar från stereon?

108 Inlägg
30 juni 2012
Blå/vit eller blå brukar det alltid vara från stereon märkt rem eller power antenna.

http://d4858336.u73.hosting365.ie/images/Rachael/ISOWiringEd.JPG.

Peter smile

1 400 Inlägg
30 juni 2012
Och att tänka på när du kopplar in allt är att du kopplar in RCA sist.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

7 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
så nu har jag kollat på slutsteget definns 3 ställen där de som ska kopplas ska in remote jordc och ström + förkortningarn är: +12v, RMT och GND

antar att+12v är för ström + och RMT för remote, GND för jord ?

148 Inlägg
1 juli 2012
Lajmen skrev:
så nu har jag kollat på slutsteget definns 3 ställen där de som ska kopplas ska in remote jordc och ström + förkortningarn är: +12v, RMT och GND

antar att+12v är för ström + och RMT för remote, GND för jord ?

Exakt så är det smile

7 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
Japp nu är det in kopplat o klart. funka fin fint.

148 Inlägg
2 juli 2012
Lajmen skrev:
Japp nu är det in kopplat o klart. funka fin fint.

Gutt! Släng upp en bild på hur det blev! smile

7 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Haha, det är en tillfällig installation  som ska sitta i bilen i 3 dagar då vi ska på getaway rock  så de lades ingen tid på kabeldragning, men de blev det steget + en 10"x2 bas låda från gas(en sån där som alla har)

Sök