3442
Sök

Toppfart 850 t5

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 juli 2012
#21
ja 2.5 Tum bromsar lite och du kör orginal katten ?  om turbon är fräsch å den luktar olja säger jag taskiga kolvringar eller liknande, inget ovanligt att vitblocken ventilerar mycke heller när dom har gått lite längre sträckor.


47 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
#22
ja 2.5 hela vägen, ska ju tydligen göra runt 12-15hk att byta till 3" men nu känns det mer som jag har kanske 230kusar, max! saknar ju ba 50 hästar


One Man Clan
4 287 Inlägg
6 juli 2012
#23
Ja läcker den igenom kompression på någon cylinder som kan vara fallet ifall den luktar olja då tappar du ju effekt rätt fort, 280/ 5 = 56hk per cylinder... är de en cylinder som spökar lite så tappar du rätt fort kraft.  sen skulle iofs jag säga att en 15G inte orkar kräma den effekten tongue


One Man Clan
4 287 Inlägg
6 juli 2012
#24
jonnielahti skrev:
billet skrev:
ja 2.5 hela vägen, ska ju tydligen göra runt 12-15hk att byta till 3" men nu känns det mer som jag har kanske 230kusar, max! saknar ju ba 50 hästar

ett annat avgassystem ger inga hästar sålänge det inte är mappat för de.

skulle jag vilja säga är helt fel, tar man bort en strypning ger de effekt. sen att du skulle utnyttja motorn bättre med en mappning är en annan sak.


47 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
#25
jonnielahti är du en sådan som bara läser senaste skrivna??? står ju klart å tydligt att det sitter i steg 3 i bilen, alltså med en mapp för grövre rör


47 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
#26
kanske börjar vara trött men förstod inte det där? smile


Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 juli 2012
#27
jonnielahti skrev:
billet skrev:
ja 2.5 hela vägen, ska ju tydligen göra runt 12-15hk att byta till 3" men nu känns det mer som jag har kanske 230kusar, max! saknar ju ba 50 hästar

ett annat avgassystem ger inga hästar sålänge det inte är mappat för de.

Det vågar jag nästa lova att det gör nu eftersom det sitter ett chipp i boxen.

Autotech


Sök