3372
Sök

Rökbegränsare d24 td?

174 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
Tja !
om jag har fattat det hela rätt så finns det något som heter rökbegränsare på en d24 om den har en turbo? roll

jag skulle vilja veta vad den gör och vad som händer om man tar bort den smile

tack på förhand / jocke !big_smile

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!

341 Inlägg
9 juli 2012
du skruvar bort dom 4 rakmejselskruvarna på rökbegrensaren, sen i där finns ett membran som sitter fast i en liten axel den vrir du ett halft varv motsols. DÅ ryker den som fan;)

174 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
haha ! men mår motorn bra utav detta ?
drar det mer diesel ?

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!

Pim_Pim
9 juli 2012
Känns inte som att det borde vara jätte bra : D

174 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
haha naaaaj... big_smile
men vad gör rökbgränsaren ?
den måste ju typ göra något med bränslet när turbon börjar ladda? smile

Pim_Pim
9 juli 2012
Jo, den skickar väl på mer diesel när laddtrycket kommer eller nått. tongue

174 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
jaaa tongue måste ju vara något sånt... smile sitter och funderar över om motorn kan tag skada av det...

om det är något fel på min pump typ för min d24 sotar ALDRIG inte ens när det går tungt! bara när jag startar den... vad beror det på? är den väldigt fräsch eller är den för snålt installt... den drar ca 0,7 -0,75/mil och är verkligen inte orkeslös...  poolarna säger att en diesel ska sota iaf när det går tungt... så undrar om det kan va något med rökbegränsaren?

Pim_Pim
9 juli 2012
Ähh, går den bra och inte sotar så är den nog kry?
Brukar ju alltid kunna sota till lite när man startar en dieselbil, inget konstigt med det.

174 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
neej jag tror också den är jävligt kry ! 
men bäst att kolla vad andra säger här på forumet wink

341 Inlägg
9 juli 2012
joakimahlen skrev:
haha ! men mår motorn bra utav detta ?
drar det mer diesel ?

den känner av när laddet kommer å då vrider sig den axeln å skickar på mer diesel. om du gör som ja säger så får den mycke diesel hel tia. motorerna mår väl aldri bra om man ska mixtra så dom ryker... men om du har en sån fräsch motor så ska du nog va lite rädd om den smile

174 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
ah om ni säger och tror att den är fräsch så ska jag verkligen inte pillra med den smile

341 Inlägg
10 juli 2012
joakimahlen skrev:
ah om ni säger och tror att den är fräsch så ska jag verkligen inte pillra med den smile

jo ställ på pumpen så den går som fan;) men ja tycker du kan va lite rädd om den iaf:) ä så himla tråkit när dom går sönder...

Sök