3563
Sök

Installera sportluftfilter och ljuddämpare.

533 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Verkar som ja får köpa ett rör. 3 tums flexirör eller någon liknande lösning, vart finner jag de? Och röret som går till hjulhuset, behöver det va kvar? Bättre att köpa ett förgasarfilter och bygga en värmesköld runt?
Senast redigerat av Fismumriken (30 juni 2012)

533 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
elgh33 skrev:
sitter kanske förgasare i den roll

http://cdn2.sulitstatic.com/images/2011 … c00225.jpg

då ska du en såmhär specialare

http://cdn2.sulitstatic.com/images/2011 … 4f987e.jpg

Vart får ja tag på en sådan?

266 Inlägg
1 juli 2012
köper modellanpassat till din bil smile

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

533 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
Hittade ett flexrör på biltema som passar med rätt anslutning och allt, men alla extraslangar? Borra hål och tejpa fast i röret? Eller ta en nylonstrumpa i ändarna på slangarna? Hur fasiken gör man? Får den tjuvluft i vilket fall? Borde väl inte spela någon roll? Luft som luft?

Och om de ska fästas i röret, hur får jag fast de?

766 Inlägg
17 juli 2012
Fismumriken skrev:
Hittade ett flexrör på biltema som passar med rätt anslutning och allt, men alla extraslangar? Borra hål och tejpa fast i röret? Eller ta en nylonstrumpa i ändarna på slangarna? Hur fasiken gör man? Får den tjuvluft i vilket fall? Borde väl inte spela någon roll? Luft som luft?

Och om de ska fästas i röret, hur får jag fast de?

varför ska du ha dit nåt sånt filter ens istället för de som redan sitter där?
nej du tjänar inga hästar på sportluftfilter men du kanske får byta kolvringar i förtid.

533 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Mer luft, möjligtvis fränare ljud. Inte det som är frågan.

Så hur gör jag med slangarna?

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
17 juli 2012
kan du inte köra utan dem?

har du provat ens att starta bilen utan sladdarna i?
va gör dem ens?

766 Inlägg
17 juli 2012
Fismumriken skrev:
Mer luft, möjligtvis fränare ljud. Inte det som är frågan.

Så hur gör jag med slangarna?

nej du får inte mer luft och skulle du få skulle bilen bara gå sämre eftersom du har förgasare som inte anpassar sig själv till hur mycke luft de kommer in..
varför inte köpa ett insugskit i stället för att krångla med biltema rör och tejp? :S

533 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Har ju allt klart, slangen, filtret. Då är det bara frågan om slangarna. Den vävda slangen är väl för kallstarter antar jag. Men de andra? Tänkte göra det ordentligt men ändå billigare än att få ett specialgjort. Så ska man ansluta alla slangarna? I så fall, finns det som någon nippel eller nåt man kan fästa i insugsslangen, som sedan de andra slangarna kan fästas i? Och kommer det dra tjuvluft? Tycker inte det borde göra det jag men...

766 Inlägg
18 juli 2012
Fismumriken skrev:
Har ju allt klart, slangen, filtret. Då är det bara frågan om slangarna. Den vävda slangen är väl för kallstarter antar jag. Men de andra? Tänkte göra det ordentligt men ändå billigare än att få ett specialgjort. Så ska man ansluta alla slangarna? I så fall, finns det som någon nippel eller nåt man kan fästa i insugsslangen, som sedan de andra slangarna kan fästas i? Och kommer det dra tjuvluft? Tycker inte det borde göra det jag men...

nån anledning hade nog honda till att sätta slangarna där så dom ska nog vara där...
du får väll hitta rör i passande dimension och svetsa på röret du byggt så du får du dit alla slangarna ingen.

533 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
är ju plast:(

Sök