3475
Sök

Tankat 5 liter diesel tillsammans med 40 liter bensin stannade"?

169 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
Tjennare.
fick bensin av en kompis som var 45 Liter varav 5 L diesel. jag tog glatt emot det och tankade och tänkte på den lilla mängden så borde det inte vara några problem.
var lite bensin i tanken så tankade i allt detta.
efter ca 2 mil stannade bilen till och från och var jätte svårstartad/går som skit!!

tankade i en flaska oktanhöjare/octanbooster hoppades på bättre resultat men icke.
fyllde även upp tanken med resterande bensin. så totalt 90L ca 85 L bensin och 5 Liter diesel .
körde bilen HELT FELFRITT hela kvällen men sedan ca 1 mil hemmifrån så stannade den och fick samma skit problem igen..

Känner att vore tråkigt att tömma tanken på 90 L bensin..så min frågan är om det finns några andra ideer kring detta ?

+att bilen är gammal så tänkte jag att det borde ha fungerat men icke.
Bil : Chevrolet caprice V8 350 förgasare.

Mvh johan. Tacksam för svar :smilesmile

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
22 juli 2012
Vore jag du skulle jag efterfylla med mer bensin och prova igen. kan ju ha varit mer diesel än de 5 literna din kompis sa.
Känner igen problemet, blev så när jag konverterade en bil från diesel till bensin en gång, fick hålla på att efterfylla ett antal ggr innan den gick som den skulle..

"My drinkingteam has a racingproblem"

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
22 juli 2012
REG-SKYLTEN skrev:
Vore jag du skulle jag efterfylla med mer bensin och prova igen. kan ju ha varit mer diesel än de 5 literna din kompis sa.Känner igen problemet, blev så när jag konverterade en bil från diesel till bensin en gång, fick hålla på att efterfylla ett antal ggr innan den gick som den skulle..

Det kan nog vara lite mer än vad kompisen sa för 5 liter av 45 liter tror jag inte skulle märkas så drastiskt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

169 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
Vettemannen skrev:
REG-SKYLTEN skrev:
Vore jag du skulle jag efterfylla med mer bensin och prova igen. kan ju ha varit mer diesel än de 5 literna din kompis sa.Känner igen problemet, blev så när jag konverterade en bil från diesel till bensin en gång, fick hålla på att efterfylla ett antal ggr innan den gick som den skulle..

Det kan nog vara lite mer än vad kompisen sa för 5 liter av 45 liter tror jag inte skulle märkas så drastiskt.

/Benny

okej okej .. det är ju just det jag gjorde men kanske ska pröva ännu mera och fylla hela tiden tills den går kanon igen ?
jag körde kanske upp 15 L igår och sedan så började den igen då sad
mvh

3 235 Inlägg
23 juli 2012
Kan ju ha varit en del vatten i dieseln, då får man problem.

Fri fart för ett fritt folk!
14 134 Inlägg
23 juli 2012
tankade fel när jag var tankspridd och kom från fel håll vid pumpen..
hur som helst hade jag ungefär 15liter diesel i tanken och fyllde upp 60liter bensin
t.o.m dieseln gick på skiten utan problem

slangade ur allt och provkörde i min golf och det fungerade rätt bra gick dock rätt illa
men dummade sig inget alls när det gällde startning osv
men golf 2:orna med singelspridar systemet har goda marginaler vissa bilar har inte möjlighet att fetta på
men nu borde det vara så pass utspätt att det ej ska stanna
kan vara så att dieseln löst upp en massa skit som satt stopp i soppafilter

Kör fort så hinner inget hända...

Sök