Hej, tänkte köpa ett öppet filter till min 940 LTT och undrar om den här är bra så som det står i beskrivningen : http://www.scstyling.com/bmc-oppet-spor … 15693.aspx Eller den här är överdrivet för en sån bil, om man vill ha nu kvalitet? Finns andra varianter skriv gärna/länka.!
Mvh Kalle
Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.
Bara ett öppet filter ger inget mer än att du kommer höra dumpventilen. Suger du in varmluft så förlora du hk istället. Så ordentlig avskärmning behövs.
Bara ett öppet filter ger inget mer än att du kommer höra dumpventilen. Suger du in varmluft så förlora du hk istället. Så ordentlig avskärmning behövs.
Ja då vet jag att BMC och andra som det skrev är bra. Då vet jag vad jag ska gå på Var inte ute efter effekt men lite efter dumpventilen, och att inte förstöra LMM oc h vevhuset osv. Tack för svaren!
Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.
körde i flera år med ett sånt öppet bmc filter i min 940t 97:a utan några problem och ett tips är försök att få dit nått mer fäste så att inte filtret hänger löst
men grejen är att du kommer säkerligen tappa effekt om du inte skärmar av filtret från värme.. behöver inte vara nå speciellt.. en plåt som lägger på den sida om filtret som är mot motor... sen drar du friskluftsintaget in framöver filtret..
hade öppet på min V50 T5.. de märktes att filtret var där. bilen vart lite tamare med originalfilter. dvs. hämmad
Originalfiltret är fullt tillräckligt stort för att inte vara en bromskloss under typ 300 hk.
Jag kör det i min bil, helt enkelt för att burken är klar med avskärmning och kalluftintag från fabrik. Skönt att slippa lite av dumpens pysande också
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Jag körde ett annat filter när jag hade orginalturbon, ej avskärmat eller så, o min insugstemp med orginal intercooler låg på ca 27-33 grader under körning med 0.85 bars ladd.