3575
Sök

Volvo 850 T5-R Kokade, vatten i kupén.

Den som ingen turbo har han Får åka utan bar!
64 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Hej, bilen har kokat en gång tidigare då en slang sprack som går till röret som går till turbon men den är bytt. men igår kväll körde jag en längre sträcka. 3 mil till staden och 3 mil hem. Jag gasade på ganska duktigt in till stan.

Men körde lugnt inne i stan. och jag lät bilen stå på tomgång i 3-5 min sen åkte jag och kom inte längre än typ 2 min bort så började bilen koka och spruta in ånga/vatten i kupén genom bla ventilationen. Jag tror inte att tempmätaren visade någonting utan var på mitten som alltid.

Vad kan vara fel? har ganska nyligen köpt bilen. Jag ska kolla om Vattenpumpen är bytt vilket jag tror. Men jag vet att den är renoverad i toppen. (alltså ett gäng packningar i motorn)

Snälla säg vad felet kan vara! hmm

Juste när jag kom hem så hade jag alltså utan att överdriva säckert 3 - 4 liter vatten på golvet där bak bakom förarstolen samt lite vatten vid föraren.

volvo 850 T5-R 340 hk its nice!

2 763 Inlägg
28 juli 2012
Bonden_91 skrev:
Hej, bilen har kokat en gång tidigare då en slang sprack som går till röret som går till turbon men den är bytt. men igår kväll körde jag en längre sträcka. 3 mil till staden och 3 mil hem. Jag gasade på ganska duktigt in till stan.

Men körde lugnt inne i stan. och jag lät bilen stå på tomgång i 3-5 min sen åkte jag och kom inte längre än typ 2 min bort så började bilen koka och spruta in ånga/vatten i kupén genom bla ventilationen. Jag tror inte att tempmätaren visade någonting utan var på mitten som alltid.

Vad kan vara fel? har ganska nyligen köpt bilen. Jag ska kolla om Vattenpumpen är bytt vilket jag tror. Men jag vet att den är renoverad i toppen. (alltså ett gäng packningar i motorn)

Snälla säg vad felet kan vara! hmm

Juste när jag kom hem så hade jag alltså utan att överdriva säckert 3 - 4 liter vatten på golvet där bak bakom förarstolen samt lite vatten vid föraren.

Jag gissar på att ditt värmepaket är kasst!

Volvo - For Life

629 Inlägg
28 juli 2012
Som ovansäger, kan inte vara mycket mer än att ditt värmepaket är slut.

Mröh

64 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Jaha.. trodde inte det hade något med själva motorn att göra. Men jag är lite beginner när det gäller sånt då jag varken haft turbo eller någon sådan bil..

Hade liksom en seat toledo innan xD

Men hur ska jag gå tillväga? måste jag byta allt eller kan jag lokalisera "skadan" eller vad det nu kan vara?

64 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Det kokade alltså i kylarvätske behållaren där man fyller på alltså.. väldigt kraftigt också hmm

509 Inlägg
28 juli 2012
Har du kollat värmepaketet?
Ganska vanligt att gavlarna ger sig och har du tappat 3-4 liter kylarvätska så kokar bilen.
Prova plugga slangarna till värmepaketet för att ta reda på om toppen klarat sig.

64 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
du menar att jag ska kolla om toppen läcker alltså? bara fylla på vatten att köra alltså :p

Sök