3558
Sök

Helgjobb som 18-åring?

tratt
353 Inlägg
12 augusti 2012
Försök med någon butik som har handelsavtalet, 100 procent OB efter 12 på lördagar samt hela söndagar, jag körde så sista året i gymnasiet.  Hittade en fritidsmöbelsaffär nära mig som jag jobbade varje helg på, funkade utmärkt och fan va gött de kändes att få pengar i slutet på månaden. Kassapersonal är alltid eftertraktad på de flesta ställena. Så bara in och mata ut CV. Bästa är att komma personligen till företaget, de uppskattas mer!

1 067 Inlägg
12 augusti 2012
Germax skrev:
Hool skrev:
Germax skrev:
Svarttaxi, främst fre/lör natt då. Bra betalt men man tar ju en del risker och man måste va slug.

De drar lappen för sånt nuförtiden...

Värsta jag har hört,

Att köra svarttaxi är inget trafikbrott utan hanteras individuellt som vilket annat brott som helst.
Att köra svarttaxi kan säkerligen resultera i bland annat indraget körkort, men att formulera och generalisera som du gör är helt fel.

DÅ svarttaxi ofta utförs av folk med mycket rymligt samvete och det händer en hel del annat skit i samband med sådana aktiviteter..  Rån, våldtäkter osv så har vissa områden beslutat sig att ta i med hårdhandskarna..

Och ja.  De kan dra ditt körkort. 

Du kan mista kortet pga  att du bedöms som olämplig.. Kan vara droger, sjukdom eller beteende ...

Sök