3519
Sök

Bmw 325 E36 -95 tvekar vid gaspådrag

17 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
#1
Hej

Jag köpte i Tisdags STP Fuel injector cleaner och hällde det i en full tank i bilen!
Bilen började svara bättre och allt gick som det skulle.
Sen gjorde jag service på bilen och då hällde jag i medel för oljerengöring för att skit som sitter kvar skulle släppa och sen tömde jag oljan.
Jag stifft, olja, oljefilter samt luftfilter och bilen gick bra i 15mil, även mycket bättre än innan servicen!
Oljan är mobil1 10W-50 och bosch tändstift, biltema oljefilter och luftfilter bosch.

Men nu så har den börjat tveka rejällt och går ojämnt vid gaspådrag upp till 2500varv och sen så släpper det efter högre varvtal och går utmärkt!
PS: Detta felet blir bara när motorn blir varm!

Tänkte höra om någon vet vad felet är? eller gör bara STP Fuel Injector Cleaner sitt jobb?

Extremt tacksam för svar smile
Mvh/Johnny

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
24 augusti 2012
#2
Jag gissar å antar att ex luftmassemätaren har gett upp.

De ska inte gå ojämt men däremot så brukar de vara en "turbo" kick som kommer vid 3000rpm på vanos maskiner å 3500rpm på iv

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

(Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
164 Inlägg
24 augusti 2012
#3
Om du gör gaspådrag på tex 2:ans växel och sen kopplar och håller.. Går varvet ner extra lågt? Och går motorn ojämt på tomgång?
Senast redigerat av Jimi (24 augusti 2012)

ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders

17 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
#4
Vi säger att jag gasar kör på 2:an och så stannar jag så skjunker tomgången till typ 500varv snabbt sen upp till 800-900varv och efter ett litet tag till 600varv och ligger och svajar ojämnt på tomgången och som att den misständer.

Turbokicken har jag vid 3000-3500varv
Dessutom verkar det som att det är en speciell Bmw 325 E36 för den har 196Hk (144KW) och inte 192Hk
Senast redigerat av johnnybeBMW (24 augusti 2012)

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
24 augusti 2012
#5
Koppla upp den mot dator så får du se vilken givare det är som är dålig. Antagligen lmm

ang de där sista så är det nog så att du har en import och någon har skrivit fel.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

17 Inlägg
25 augusti 2012
Trådstartare
#6
Visst kan man dra ut LMM och om den beter sig likadant vet man för säkert att det är LMM?

(Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
164 Inlägg
26 augusti 2012
#7
Det låter som LMM.. Här har du ett billigare alternativ som en kompis köpte.. fungerade bra!

http://www.expressauto24.net
1100:- inkl tullavgifter osv

ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders

17 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
#8
Medlet vi använde var STP Complete System Clean!
Vi tog upp tändstiften och justerade elektrod distansen till 0,8mm och den blev bättre och igår körde vi slut på bensinen och bytte brånslefilter!
Nu går bilen bättre än innan servicen smile
Den är lite ojämn vid tomgång! Vi ska justera ventilerna samt insprutningen och byta luftmassemätaren!
Hoppas på att det lilla ojämnhet på tomgång som är far bort då!

Vet att detta ej hör till tråden/ ämnet! Måste dock fråga.
Bilen är väldigt ormig vid 110km/h och alla bussigare är bra!
Däcken hade ett tryck på 2,8kg och vi sänkte till 2,5kg. Det blev en dröm i jämförelse dock så är den ormig.
Det är 16"225 fram och 16"235 back! Det behövs göras en fyrhjulsinställning!
Undrar bara om ni tror att den är ormig pågrund av fyrhjulsinställningen eller vad kan det bero på?


Sök