3803
Sök

Saab 9000 aero. söker svar på funderingar

74 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
men om boxen är till 234R så är de 2,3 liter ?

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
24 augusti 2012
j-oberg skrev:

borde vara det, om inte boxen är omprogrammerad smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
24 augusti 2012
j-oberg skrev:

Enligt nummret är det en aero box, dvs 2.3L med aero snurran.

Men man vet aldrig vad som finns programmerat tyvärr... utan o läsa ut programmet såklart!

74 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
kwansa skrev:
boxen är från en B234R alltså aeron....frågan är om det är 2,3L motor på den? går den bra på tomgång? går den rent?

eftersom det är en import bil finns det risk att det är en B204L (185hk) i, fast med reggad med b234R (låter väldigt konstigt)
det förklarar garret turbon eftersom den motorn hade den orginal eller så har någon bytt ner sig till en garett turbo.

den går jämnt å fint.  går i princip exakt som min andre saab. en 2,3T fulltryck

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
27 augusti 2012
j-oberg skrev:
den går jämnt å fint.  går i princip exakt som min andre saab. en 2,3T fulltryck

Tänk på att aeron väger lite mer också, jämför tex manuella framsäten mot eldrivna pilotsäten. Det är en jävla skillnad tongue

Så dom extra tjugofem hästarna bör inte göra någon större skillnad men vridet ska komma betydligt tidigare i en aero än en 2.3T, hur är det med det ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

74 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
j-oberg skrev:

Tänk på att aeron väger lite mer också, jämför tex manuella framsäten mot eldrivna pilotsäten. Det är en jävla skillnad tongue

Så dom extra tjugofem hästarna bör inte göra någon större skillnad men vridet ska komma betydligt tidigare i en aero än en 2.3T, hur är det med det ?

som jag sa innan, går i princip lika som min andra saab wink hehe

5 710 Inlägg
28 augusti 2012
En Aero som är frisk går betydligt mycket bättre än en 2.3T -200. 225 hästar har ju diskuterats och det har ju även visat sig vara mer än så vid uppmätningar.

MVH Jonas
..............

74 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
jonTe skrev:
En Aero som är frisk går betydligt mycket bättre än en 2.3T -200. 225 hästar har ju diskuterats och det har ju även visat sig vara mer än så vid uppmätningar.

en viktig detalj att nämna, den andra ja har (200hk) är bytt låda i.  är annan utväxling.   tror de är darför de drar jämnt

Sök