2915
Sök

Audi s4 stannar när den blir varm!

18 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
#1
Hej! är det nån som har nån blekaste aning om vad det kan vara för fel på bilen Audi s4 2.2t - 93 .
bilen stannar då den blir varm sen måste man vänta tills den blir kall igen innan den går starta,
före det går han ganska bra han har en tendens att "bludra" typ låter som att han inte tänder riktigt på alla burkar,
Finns det nån som har en aning och har lust att hjälpa så är jag grymt tacksam!
tack på förhand

18 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
#2
har bla fått höra nått om att de kan vara bränsle pumpsreläet som spökar och skulle vilja veta om nån annan har/haft samma problem.

991 Inlägg
9 augusti 2012
#3
Jag hade ett sånt problem med en ML55 och det visade sig vara vevaxelgivaren. När bilen blev varm så expanderade givaren tyligen och jag var tvungen att vänta tills bilen var kall igen. Den gick sedan en stund till innan den blev varm igen.


7 274 Inlägg
9 augusti 2012
#4
Ett flertal bilmodeller har detta problem och då är det vevaxelgivaren.


18 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
#5
Kan man prova koppla förbi den lr måste man riva hela motorn för att fixa?

991 Inlägg
9 augusti 2012
#6
Saftis skrev:
Kan man prova koppla förbi den lr måste man riva hela motorn för att fixa?

Det går inte att koppla förbi den, men du ska inte behöva riva hela motorn. På min ML55 så gick arbetet på ca 10 min.


18 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
#7
Hoppas det är det som är problemet. Men vad har den för uppgift ? Bilen kmr bli mitt projekt i vinter smile

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
9 augusti 2012
#8
Saftis skrev:
Hoppas det är det som är problemet. Men vad har den för uppgift ? Bilen kmr bli mitt projekt i vinter smile

Utan den så vet inte styrboxen i vilket läge kolvarna står i, blir svårt för den att veta när den ska spruta in soppa och när den ska ge gnista åt tändstiften då. smile


991 Inlägg
9 augusti 2012
#9
FL3JM skrev:
Saftis skrev:
Hoppas det är det som är problemet. Men vad har den för uppgift ? Bilen kmr bli mitt projekt i vinter smile

Utan den så vet inte styrboxen i vilket läge kolvarna står i, blir svårt för den att veta när den ska spruta in soppa och när den ska ge gnista åt tändstiften då. smile

Det låter verkligen som att det är det på beskrivningen


18 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
#10
Okej:) får ta och kolla upp de när jag får hem bilen!

18 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
#11
Tack för alla tips och svar åter kommer när jag fått hem bilen prövat byta den smile

18 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
#12
vars är det den där givaren sitter?
har en reservdels bil på gården som jag hade tänkt kolla upp hur en såndär givare ser ut, men kan inte hitta vars den sitter. sad
har kollat runt remhjulet som sitter till vevaxeln, men hittar den inte. sitter den på baksidan mot sprängkåpan?
tack på förhand

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
14 augusti 2012
#13
Crank Position Sensor heter det, så kan du googla på det och Audi S4.

Här är kanske nått:
http://www.audiforums.com/forum/s-car-m … nd-172983/


18 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#14
har en ny fundering . turbon på s4an är klappslut (bild kommer) funderar på vad för turbo man kan sätta på s4 som har samma fläns iaf hyffsat samma.

18 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#15
https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140238/140238-bcfae0d31d07c3658e8836c8faecdec1.jpg

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
10 september 2012
#16
Behövs nog inget expertutlåtande för att kunna säkerställa det faktum att den där turbon inte ska se ut så där iaf. smile


Hhehehehhest
375 Inlägg
10 september 2012
#17
Har du glömt en hel hylssats i turbon?

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

18 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#18
nejdå bara en massa skit i luftburken gjorde tabben att aldrig kolla då jag köpte bilen.

18 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
#19
https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140238/140238-9e8a71f365e1cfa0df7230fbdbc4a50c.jpg

vilket av chippen är vilket? har ett revo 303 som jag tänkte he dit och det är ju två chipp.
då är frågan vilket av dom två som finns i styrboxen som är turbo chippet och vilket som är motor/bränsle chippet? :S
förlåt för att jag har mycket frågor, men är en riktig nybörjare på detta och är jätte intresserad av att lära mig så mycket de bara gå! smile


Sök