Hej,
Utan att försöka vara spydig så är det en "hur långt är ett snöre" fråga.
Man måste veta mera tex:
- Vad är ditt effektmål?
- Skall du köra bilen som daily driver efteråt eller som ren busbil
- Siktar du på att behålla orginalsprut eller vill du gå på eftermarknadssprut
- Vilka egna resurser har du (garage, billyft, verktyg, tryckluft, svets, svarv,....)
- Vilka kontakter har du på delar
- Vilka delar har du måhända "på lager"
- Bara öka effekt eller följa med med bromsar och väghållning
Skulle vi i vårat racegarage göra en ren busbilskonvertering om vi hade en sådan bil så skulle det kosta "noll" kronor att bara trycka ner en turbo, toksvetsa ihop ett grenrör, kasta ner en gammal Audi IC, lura sprutet.
Har man noll kunskap, noll resurser och vill ha 300Hkr med Porschebromsar och Öhlinsdämpare så kan det kosta 200.000 .-
/Göran
Fet_bil_någon skrev:
vad kostar det att turbo konventera en honda civic 1,6 från 88?
mvh King of the..
ps kolla i bak spegel innan ni blinkar. jag kanske drar om er!!!